اخبار

دکتر مرادی : کاهش موارد بستری کرونا تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است

دکتر مرادی : کاهش موارد بستری کرونا تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در روند اپیدمی هنوز استان به پیک بیماری کرونا نرسیده است، گفت: کاهش موارد بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان تنها با رعایت پروتکل‌ها ممکن است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر «محمودرضا مرادی» روز دوشنبه در نشست ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در سرسرای جلسات مرکز توسعه استان، افزود: باتوجه به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در راستای مقابله با بیماری کرونا و افزایش موارد بستری در پیک جدید بیماری، بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه نیز در کنار سایر بیمارستان های درگیر کرونا به بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: دارا بودن زیرساخت های لازم و وجود تخت های کافی جهت استفاده برای موارد بستری بیماران کرونایی در پیک سوم بیماری و همچنین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در راستای ارائه خدمات مطلوب به این بیماران موجب شد که بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان یکی از بیمارستان های درگیر کووید ۱۹ در استان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) مختص به بیماران سوختگی و مسمومیت ها است و همچنین امکان جابجایی بیماران روانی بستری در بخش های بیمارستان فارابی وجود ندارد ، گفت: مقرر شده در صورت نیاز و افزایش موارد بستری کووید ۱۹، یک بخش از بیمارستان امام رضا(ع) به این بیماران اختصاص یابد که با توجه به شدت و پیک بیماری ممکن است بخش های دیگری از این بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: پس از گذر از پیک بیماری و کاهش موارد بستری، بیماران کرونایی در بیمارستان های فارابی و گلستان بستری و مورد درمان قرار خواهند گرفت.

دکتر مرادی افزود: تعداد موارد بستری در استان افزایش یافته ، بطوریکه در پیک دوم بیماری تعداد موارد بستری ۴۸۶ نفر بود این درحالی است که تعداد موارد بستری در استان امروز به ۵۲۷ نفر رسید.

وی اضافه کرد: اما با وجود این میزان افزایش ، هنوز روند اپیدمی در استان به پیک بیماری نرسیده و ممکن است همچنان به موارد بستری اضافه گردد و کاهش موارد بستری تنها با رعایت پروتکل ها ممکن است.

او در ادامه گفت: بنابراین همه باید تلاش کنیم و از تمام امکانات و تجهیزات موجود برای کنترل و مهار بیماری و ارائه خدمات مطلوب به بیماران کرونایی به بهترین نحو ممکن استفاده نماییم.

وی همچنین اعلام کرد: پیگیری های لازم جهت پرداخت کارانه پزشکان و پرسنل بیمارستانها انجام شده و به زودی بخشی از آن پرداخت خواهد شد.
۱۵ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید