اخبار

معاون دانشگاه علوم پزشکی: ۱۴۰۰ تخت برای پاییز و زمستان پیش‌بینی کرده‌ایم

معاون دانشگاه علوم پزشکی: ۱۴۰۰ تخت برای پاییز و زمستان پیش‌بینی کرده‌ایم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی راه اندازی ۱۴۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در پاییز و زمستان امسال خبر داد.

دکتر بهمن روشنی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آماده سازی ۸۱۴ تخت بستری برای بیماران کرونایی در استان، گفت: در حال حاضر ۶۵۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی افزود: طبق نقشه راهی که برای پاییز و زمستان امسال تهیه کرده ایم، قابلیت افزایش تخت های بستری بیماران کرونایی در استان تا ۱۴۰۰ تخت را داریم و با افزایش بیماران، فاز به فاز به تخت های بستری این بیماران اضافه می شود.

دکتر روشنی با ابراز نگرانی از افزایش بیماران کرونایی گفت: در صورت عدم رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، تعداد بستری ها همینطور افزایش می یابد و در نهایت ظرفیت تمام تخت ها پُر شده و دراین شرایط خدمات رسانی به بیماران دچار اختلال می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کمبود دستگاه اکسیژن ساز در استان، گفت: با توجه به مصرف بالای اکسیژن توسط بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی، تلاش همه جانبه ای توسط دانشگاه برای خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز و مخازن اکسیژن ساز در حال انجام است و بزودی مشکلات در این زمینه مرتفع خواهد شد. در حال حاضر نیز تعداد زیادی کپسول اکسیژن خریداری شده و در بیمارستان های استان توزیع شده است.

دکتر روشنی گفت: مردم باید بدانند کرونا درمان قطعی ندارد و تنها راه مقابله با آن پیشگیری است و وقتی به مرحله ای برسند که در بیمارستان بستری شوند مبارزه با این بیماری بسیاری سخت خواهد بود، لذا از همه می خواهیم از همین حالا مراقب خودشان و اطرافیانشان باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود ۲۵۰ تخت ICU در استان، گفت: از این تعداد بیش از ۱۰۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده که در حال افزایش آنها هستیم.

وی افزود: تعداد ۲۵ تخت ICU جدید در حال آماده سازی است که هفته آینده راه‌اندازی شده و به بیماران کرونایی خدمت رسانی خواهد کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بارها گفته ایم و باز هم تکرار می کنیم، خطر کرونا برای همه افراد وجود دارد و تنها راه آن پیشگیری است. افراد باید توجه داشته باشند با توجه به شدت این بیماری تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می توان شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری بود.

وی افزود: بهترین راه مقابله با کرونا در شرایط فعلی استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی با دیگران است و افراد باید از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح جامعه خودداری کنند.
۲۹ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید