اخبار

کاهش مقدار نمک در دوغ های تولیدی استان کرمانشاه

کاهش مقدار نمک در دوغ های تولیدی استان کرمانشاه
 
  
 

مدیر نظارت برمواد غذایی ،آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو: شش واحد تولیدی فرآورده های لبنی استان کرمانشاه موفق شدند میزان نمک مصرفی در فرمولاسیون دوازده محصول ((دوغ)) را ازمقدار 8/0گرم درصد به 6/0گرم کاهش دهند.

دکتر شهریار مستوفی گفت: در راستای سند تفصیلی برنامه ششم توسعه  اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، شش واحد تولیدی فرآورده های لبنی استان کرمانشاه با نظارت کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی با هماهنگی موفق به کاهش  میزان نمک مصرفی در فرمولاسیون 12محصول ((دوغ)) را ازمقدار 8/0گرم درصد به 6/0گرم درصد شدند.

وی افزود: این مقدار درکلیه پروانه های صادره درج شده و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان یکی از اولین دانشگاه های کشور موفق به انجام این امر مهم شده است.

دکتر مستوفی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه بیماریهای قلبی و عروقی و در راس آن فشار خون یکی ازاصلی ترین عوامل مرگ و میر در جهان و در کشورما محسوب می شود و سالانه باعث مرگ و میر  98 هزارنفر در کشور می گردد، بدون شک کاهش مصرف نمک و کاهش میزان آن در فرآورده های غذایی می تواند  گام مهمی در کاهش بیماریهای قلبی ، عروقی و فشار خون باشد.

۳۰ مهر ۱۳۹۹ ۱۴:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید