اخبار

اشباع بیمارستان‌های کرمانشاه از بیماران کرونایی

اشباع بیمارستان‌های کرمانشاه از بیماران کرونایی

 تعداد بیماران کرونایی بستری در استان کرمانشاه در دوازدهمین روز از آبان از تعداد تخت‌های موجود در بیمارستان‌ها سبقت گرفت. تعداد بستری‌شدگان به حدود هزار و ۱۰۰ بیمار رسیده در حالیکه هزار و ۳۰ تخت برای بیماران وجود دارد و قرار است دیگر بیمارستان‌ها نیز بیمار کرونایی پذیرش کنند و به بیمارستان‌های درگیر نیز بخش‌های جدید اضافه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ برای تامین تخت مورد نیاز بیماران کرونایی نیروهای مسلح مستقر در استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرده‌اند؛ بیمارستان‌های امام حسین (ع) سپاه، بیمارستان ۵۲۰ ارتش و بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیروی انتظامی برای تامین تخت‌های مورد نیاز بیماران کرونایی آماده پذیرش بیمار هستند و در جلسه ستاد کرونا استان مقرر شد که دانشگاه علوم پزشکی مقدمات این موضوع را فراهم کند.

از سوی دیگر از امروز دوشنبه ۱۲آبان براساس اطلاعیه وزارت کشور مقررات منع تردد در مراکز ۲۵ استان کشور از جمله کرمانشاه اعمال می‌شود که مسوُولان اعمال این ممنوعیت را گامی در راستای کاهش و یا حذف چرخه انتقال ویروس و در نهایت کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا می‌دانند.

توصیه‌ها همچنان به حذف ترددهای غیرضروری، ماندن در منزل و حذف برگزاری مراسم‌ها و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک از منزل تا منزل است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۸ بیمارستان آموزشی و غیرآموزشی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و هفت بیمارستان غیردانشگاهی دارد که اکنون بیماران کرونایی در بیمارستان‌های «گلستان»، «فارابی» و «شهدا» بستری هستند.

اکنون بیش از سه هزار تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

۱۱۰۰ بیمار بستری در کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام اینکه اکنون هزار و ۱۰۰ بیمار مربوط به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: ۴۶ نفر از این بیماران دارای حال وخیم هستند.

دکتر «محمودرضا مرادی» با اعلام اشباع بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی افزود: باید از ظرفیت‌های موجود برای مدیریت تخت‌های بیمارستانی به خوبی استفاده کنیم و بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، دکتر محمد کرمانشاهی و معتضدی که اکنون درگیر کرونا نیستند نیز باید آمادگی پذیرش بیماران کرونایی را داشته باشند.

او گفت: با توجه به ادامه وضعیت قرمز در استان باید به مدت ۲ هفته پذیرش و جراحی بیماران الکتیو (غیراورژانسی) در بیمارستان امام رضا (ع) کنسل و ۲ بخش دیگر از این بیمارستان به بیماران کرونا اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی کرونا در استان باید در اسرع وقت پس از برگزاری جلسه‌ای با نیروهای مسلح از قابلیت ارتش و سپاه برای مقابله با بیماری کرونا استفاده شود.

لغو پذیرش بیماران غیراورژانسی در بیمارستان امام رضا

رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: طبق مصوبه روز یکشنبه ستاد کرونای استان و با توجه به روند افزایشی آمار بستری‌شدگان در روزهای اخیر و نیاز به آماده‌سازی بخش‌های بیشتر برای پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹، از روز چهارشنبه ۱۴ آبان پذیرش و بستری تمامی بیماران الکتیو ( غیر اورژانسی) و همچنین اعمال جراحی الکتیو در بیمارستان امام رضا( ع) لغو می‌شود.

دکتر «شهرام بیدهندی» از گروه‌های آموزشی خواست از ارجاع بیماران الکتیو از تاریخ فوق الذکر تا اطلاع ثانوی خودداری نموده و بیماران را برای دریافت خدمات طبق هماهنگی‌های انجام شده به دیگر بیمارستان‌ها ارجاع دهنند.

وی اظهار داشت: به طور مثال بیماران گروه نوروسرجری به بیمارستان آیت‌الله طالقانی، بیماران زنان و کودکان به بیمارستان‌های معتضدی و دکتر محمد کرمانشاهی ارجاع شوند تا فضای بستری بیشتری دربیمارستان امام رضا( ع) به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: کماکان پذیرش بیماران اورژانسی در بیمارستان امام رضا( ع) برای گروه‌های مختلف آموزشی طبق روال قبل به قوت خود باقی است و از گروه‌های مختلف آموزشی می خواهم در این زمینه مانند همیشه همکاری لازم را داشته باشند.

مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه در ادامه گفت: در مرکز درمان بیماری‌های ریوی نسیم ۱۸ تخت، در بیمارستان گلستان ۸۵ تخت و دربیمارستان امام رضا( ع) سه بخش با ظرفیت ۱۱۵ تخت را به پذیرش و بستری بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده‌ایم.

دکتر بیدهندی افزود: این در حالیست که بیمارستان نسیم یک بیمارستان با ظرفیت اولیه ۱۰ تخت و بیمارستان گلستان با ظرفیت اولیه ۵۰ تختخواب احداث شده و ما مجبور شده‌ایم بخش‌های دیگر این بیمارستان ها را به بخش بالینی تبدیل کنیم و این بار زیادی را به دوش پرسنل درمان و پشتیبانی این مجتمع بیمارستانی تحمیل کرده است.

وی بار دیگر از مردم خواست حتی الامکان در منزل بمانند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم به خود و خانواده‌هایشان و هم به ما و کادر درمانی که از جان مایه می‌گذارند، کمک کنند.

کرونا جان ۱۱ نفر را گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۱ نفر در استان اعلام کرد و گفت: از این تعداد هشت نفر در شهرستان کرمانشاه، یک نفر در اسلام آباد غرب، یک نفر سرپل‌ذهاب و یک نفر در ثلاث‌باباجانی جان خود را از دست دادند.

«مهدی محمدی» مجموع جان باختگان استان از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون را ۸۹۸ نفر اعلام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۹۵ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۱۳ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند، گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۶ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۹۰ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

به گفته او از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۷هزار و ۹۳۰ بیمار با علائم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۵هزار و ۹۵۰ از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: هم اکنون هزار و ۹۳ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.
۱۲ آبان ۱۳۹۹ ۱۴:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید