اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: هیچ بیماری نباید پشت درهای بیمارستان بماند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: هیچ بیماری نباید پشت درهای بیمارستان بماند

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مهمترین دغدغه مجموعه دانشگاه را اکنون مدیریت تخت‌های بستری کووید۱۹ دانست و گفت: هیچ بیماری نباید پشت درهای بیمارستان‌ بماند.

 دکتر «محمودرضا مرادی» عصر شنبه در چهل و دومین جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا افزود: در طول هفته گذشته با تعداد زیادی موارد بستری مواجه بودیم به گونه‌ای که تعداد بیش از ۳۰۰ نفر بستری در ۲۴ ساعت نیز در استان گزارش شد.

او گفت: اکنون با اقدامات کاربردی و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت تخت‌های بیمارستانی به خوبی انجام شد و با توجه به وضعیت موجود و تداوم روند صعودی موارد بستری و نیاز به تخت‌های بستری بیشتر باید با تصمیم‌گیری منطقی و درست در این زمینه عمل کنیم.

وی اضافه کرد: اکنون به سقف تخت‌های بستری رسیده‌ایم و شواهدی هم به نفع اینکه بیماری کاهش پیدا می‌کند و یا اینکه در هفته‌های آینده کاهش اپیدمی را در استان داشته باشیم وجود ندارد و در خوشبینانه‌ترین حالت تا ۲ هفته دیگر حتی اگر به تعداد بیماران اضافه نشود همین تعداد بیمار را خواهیم داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در چند هفته گذشته سیر بیماری در استان به گونه‌ای بوده که هر هفته ۱۰۰ نفر به تعداد بستری‌ها اضافه شده است. بنابراین باید برای حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ تخت دیگر در هفته آینده برنامه ریزی لازم را داشته باشیم و نباید هیچ بیماری به دلیل کمبود تخت در پشت درهای بیمارستان بماند.

دکتر مرادی افزود: هفته گذشته تامین ۲۰۰ تخت دیگر توسط دانشگاه در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد در صورت افزایش بیماران بستری، بیمارستان‌های سپاه، نیروی انتظامی و ارتش نیز در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد.

او یادآوری کرد که همچنین مقررشد با توجه به نیاز به اکسیژن در مراکز درمانی درگیر کووید۱۹ و روند افزایشی بستری، دستگاه اکسیژن ساز مناسب به مقدار نیاز تهیه و در اختیار دانشگاه قرار داده شود.

وی تصریح کرد: ما به عنوان متولیان بهداشت و درمان اگر مجبور باشیم بیمارستان‌های خصوصی را نیز باید در اختیار بیماران کرونا قرار دهیم و نمی‌توانیم آنها را به حال خود رها کنیم و یا اینکه از بیمارستان صحرایی برای مراقبت آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ تخت را خود دانشگاه علوم پزشکی تامین می کند، گفت: اما در صورت نیاز به تخت بیشتر چاره‌ای نداریم جز اینکه از بیمارستان‌های دیگر استفاده کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: به دلیل شرایط خاصی که بیمارستان‌های طالقانی، امام علی (ع) و معتضدی دارند و انجام اقدامات اورژانسی ویژه در این مراکز نمی‌توانیم تخت‌های آنها را در اختیار بیماران کرونا قرار دهیم.

دکتر مرادی اضافه کرد: اکنون تنها بیمارستان امام رضا (ع) تنها مرکزی است که می‌تواند در اختیار بیماران کرونا قرار گیرد.

او گفت: مهمترین اقدامی که در این هفته باید انجام شود این است که ۲۰۰ تخت دیگر بیمارستان امام رضا (ع) در اختیار بیماران کرونا قرار گیرد.

وی افزود: وضعیت بیماری کرونا با این حالتی که وجود دارد وضعیت خوبی نیست، اوایل آذر و اوایل دی ماه پیک بیماری اعلام شده و نباید تا ۲ تا سه ماه آینده امیدی به کاهش تعداد بیماران بستری داشته باشیم.

مجموع جان باختگان براثر کرونا در کرمانشاه به ۹۵۶ نفر رسید

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فوت ۱۰ هم استانی دیگر بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون ۹۵۶ نفر براثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

«مهدی محمدی» افزود: از مجموع ۱۰ فوتی در شبانه‌روز گذشته در استان ۲نفر در اسلام‌آبادغرب، چهار نفر شهرستان کرمانشاه، یک نفر شهرستان هرسین، ۲ نفر شهرستان پاوه و یک نفر در شهرستان دالاهو جان خود را از دست دادند.

او با بیان اینکه تمام شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز به سر می‌برند، گفت: پاوه، کنگاور و قصرشیرین در صدر خطر کرونایی در استان هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۷۶ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۴۱ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

به گفته او، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۵ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۹۵ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۹هزار و ۲۹ بیمار با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۶ هزار و ۹۱۴ از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

محمدی افزود: هم اکنون هزار و ۱۶۹ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.
۱۸ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید