اخبار

همه باید در کنار متولیان سلامت استان برای مهار ویروس کرونا تلاش کنیم

همه باید در کنار متولیان سلامت استان برای مهار ویروس کرونا تلاش کنیم

جلسه هماهنگی اجرای طرح شهید سلیمانی  با حضور فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) ،معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مدیرکل مدیریت بحران استان ،رئیس بسیج  جامعه پزشکی استان و دیگر مسئولان اجرای طرح در استان کرمانشاه در مرکز توسعه دانشگاه برگزار شد.

 در این جلسه در خصوص نحوه اجرای این طرح،اهداف کلی و امکانات مورد نیاز در  شهرستان های استان با فرمانداران شهرستانها به صورت ویدئو کنفرانس بحث و تبادل نظر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در این نشست با اشاره به اینکه کارهای بسیار خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداران و اعضای ستاد شکل گرفته است، گفت: اگر هماهنگی که تاکنون در این راستا در استان وجود داشته همچنان ادامه داشته باشد، با تلاش شبانه روزی بدون شک به زودی خبرهای خوبی در خصوص کنترل بیماری خواهیم داشت.


حسین خوش اقبال افزود: همزمانی اعمال محدودیت های جدید برای کنترل ویروس کرونا در استان و اجرای طرح شهید سلیمانی به طور قطع موجب کاهش تعداد موارد بستری و مبتلایان به ویروس کرونا می شود و همه باید در کنار متولیان سلامت استان با تمام توان برای مهار این ویروس منحوس تلاش کنیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز گفت: هدف طرح شهید سلیمانی پیشگیری و بیماریابی است و در همین راستا سپاه و بسیج استان آمادگی کامل برای اجرای طرح و پشتیبانی کامل آن را دارد. 

سردار بهمن ریجانی ریحانی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح شهید سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و آموزش و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از اهداف این طرح است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در این استان پتانسیل ها و نقاط قوت بسیار خوبی برای اجرای طرح شهید سلیمانی وجود دارد و اجرای موفقیت آمیز آن با بسیج ملی و مشارکت تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها امکان پذیر است.

دکتر محمودرضا مرادی افزود: از ظرفیت مدارس برای ایجاد ۶ پایگاه دیگر در شهرستان کرمانشاه استفاده خواهد شد و مردم تمام مناطق استان از خدمات این طرح بهره مند می شوند.
وی اضافه کرد: در این خصوص هماهنگی لازم با آموزش و پرورش استان انجام شده و این مدارس توسط مرکز بهداشت شهرستان تجهیز و در راستای اجرای طرح در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

دکتر مرادی گفت: در راستای اجرای مطلوب طرح شهید سلیمانی در استان از قابلیت بسیج جامعه پزشکی و نظام پزشکی استان نیز برای تامین پزشک مورد نیاز طرح استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ رعایت نکردن قرنطینه در خانواده‌ها است، گفت: در این طرح با افزایش تست پی سی آر، بیماریابی فعال و اعمال قرنطینه و ارایه آموزش های لازم، تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری را به دنبال خواهد داشت.

فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز با اشاره به تشکیل قرارگاه طرح در مرکز استان افزود: بلوک بندی شهر کرمانشاه توسط مرکز بهداشت شهرستان انجام شده است و اکنون محله های جعفرآباد، ظفر، دولت آباد، کسری و پردیس برای اجرای عملیات مشخص شده و در ۶ منطقه دیگر نیز به زودی مراکز اجرای طرح تعیین خواهد شد.

همچنین بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان گفت:از تمام ظرفیت های استان در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی و کنترل بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری در استان استفاده می شود.

وی اظهار داشت :سایر دستگاهها نیز جهت تامین وسایل نقلیه و سایر امکانات و تجهیرات مورد نیاز در راستای اجرای مطلوب طرح در سراسر استان اعلام آمادگی کرده اند‌.

در ادامه رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اعلام کرد:شناسایی افراد بیمار و مشکوک در این طرح از طریق مراکز ۱۶ ساعته ، سامانه ۴۰۳۰ و پایگاه های بهداشتی شهر کرمانشاه و دیگر شهرستانها صورت می گیرد و سه تیم حمایتی، مراقبتی و نظارتی جهت اجرای طرح درنظر گرفته شده است.

دکترمنصوری گفت:هرتیم حمایتی شامل دو نفر از نیروهای بسیج و هلال احمر ، تیم نظارتی شامل کارشناسان بهداشت حرفه ای و محیط  با مشارکت ارگان های برون بخشی جهت نظارت و بازرسی از اماکن و همچنین تیم مراقبتی شامل پزشک و مراقب سلامت می باشد.

وی اظهار داشت:کانون های بسیج جامعه پزشکی در تمام شهرستانها فعال است و رزیدنت ها و اینترن ها نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت و با همکاری سازمان نظام پزشکی استان و شهرستان اسلام آباد غرب نیروی پزشک مورد نیاز طرح تامین خواهد شد.

 

کرونا ۱۸ کرمانشاهی دیگر را به کام مرگ کشاند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه اعلام کرد: ۱۸ نفر دیگر در شبانه روز گذشته بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی‌های استان به هزار و ۱۹۹ نفر رسید.

مهدی محمدی افزود: این ۱۸ نفر شامل هفت نفر در کرمانشاه، در شهرستان های اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب هرکدام سه نفر و در شهرستان های صحنه، هرسین، پاوه، گیلانغرب و روانسر هرکدام یک نفر می شود.


وی با اشاره به این که هم اکنون ۸۸۹ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۵ نفر با علایم ویروس کرونا بستری و ۱۹۲ نفر هم پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

 اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است.

ID@k_health

 

 

 

۵ آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید