اخبار

دکتر پورمتعبد و برنامه های آموزشی دانشکده دندانپزشکی

دکتر پورمتعبد و برنامه های آموزشی دانشکده دندانپزشکی

 

رئیس دانشکده دندانپزشکی اعلام کرد: از شنبه ۱۵ آذر ورودی های ۹۳ و ۹۴ روتیشن دوم برای آموزش عملی و با شرایطی که وزارت بهداشت اعلام نموده در دانشکده حضور یابند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر علی پورمتعبد با اشاره به عدم آموزش عملی مناسب در نیمسال گذشته به دانشجویان ورودی ۹۴ تاکید کرد: در اولین فرصت با در نظر گرفتن شرایط، بخش های عملی نیمسال گذشته با هماهنگی اداره آموزش برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.
وی همچنین اظهار داشت: فراخوان بقیه دانشجویان روتیشن دوم (بجز ورودی ۹۳ و ۹۴) در اولین فرصت ممکن که شرایط از لحاظ بحران کرونا بهتر شود نیز انجام خواهد شد.
وی گفت:چنانچه وضعیت کرونا بهتر شود، دو هفته آخر آموزش عملی دانشجویان ورودی ۹۳ و ۹۴ روتیشن اول نیز در امتداد هشت هفته آموزش دانشجویان روتیشن دوم نیز انجام می شود.
دکتر پور متعبد بیان کرد:دانشجویان (مخصوصا مقطع کارآموزی) چنانچه تمایل ندارند با شرایط موجود، جهت آموزش عملی در دانشکده حضور یابند می توانند از مرخصی تحصیلی با شرایط ویژه بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: استفاده از برنامه آموزش حضوری با رضایتنامه کتبی و یا استفاده از مرخصی تحصیلی تصمیم وزارت است که توسط معاون محترم آموزشی دانشگاه در شورای آموزشی دانشگاه مطرح شده است.
  دکتر پورمتعبد خاطر نشان کرد:پس از تعطیلی دانشجویان در ابتدای اسفند ماه گذشته و سپس تصمیم شورای آموزشی دانشگاه در خرداد ماه مبنی بر  بازگشایی دانشکده و انجام آموزش عملی صرفا جهت دانشجویان سال آخر، دانشجویان ورودی ۹۲ فراخوان شدند و سایر ورودی ها کماکان تعطیل بودند.
رئیس دانشکده ادامه داد:با تصمیم شورای آموزشی دانشگاه مبنی بر بازگشایی در اواخر شهریور ماه، بنابر تصمیم شورای آموزشی دانشکده و تصویب شورای آموزشی دانشگاه و به لحاظ جلوگیری از تجمع دانشجویان در اماکن دانشگاه (از جمله خوابگاه ها) و لذا کاهش ریسک کرونا، مقرر شد دانشجویان بعد از علوم پایه در ترم جاری به دو روتیشن تقسیم و هر روتیشن به مدت هشت هفته آموزش ببینند و بر این اساس روتیشن اول (بجز ورودی ۹۵ که قبلا توضیح داده شد) از ۲۵ شهریور فراخوان شدند و آموزش عملی آنان به مدت شش هفته تداوم یافت و ورودی ۹۵ نیز با تاخیر سه هفته ای در دانشکده حضور یافتند که تاخیر آنان مطلقا مورد تایید دانشکده نبود. 
دکتر پورمتعبد بیان کرد: اواسط آبان ماه با اوج گیری بحران کرونا و با تصمیم شورای آموزشی دانشگاه، ابتدا آموزش عملی در دانشکده به مدت دو هفته تعطیل شد و پس از آن با اعمال محدودیت های سراسری، این تعطیلی به مدت دو هفته دیگر تمدید شد.
وی در نهایت با اعلام این خبر که طی هفته گذشته با تصمیم شورای مدیران گروه های آموزشی مقرر شد طی دو هفته، ابتدا آموزش روتیشن اول به هشت هفته رسیده و سپس آموزش روتیشن دوم صرفا برای ورودی های ۹۳ و ۹۴ شروع و به مدت هشت هفته ادامه یابد اظهار داشت: با توجه به اینکه این تصمیم به اطلاع معاون محترم آموزشی دانشگاه رسید و با تایید ایشان همراه بود، بر این اساس مقدمات کار آماده شده و گواهی های تردد دانشجویان روتیشن اول (ورودی ۹۳ و ۹۴) نیز صادر گردید.
رئیس دانشکده بیان کرد: در جلسه آخر شورای آموزشی دانشگاه، به نقل از جلسه اخیر وزارت متبوع عنوان شد که اگر دو سوم آموزش عملی انجام شده باشد، دانشکده می تواند آموزش عملی را خاتمه یافته تلقی کند و این موضوع بلافاصله به اطلاع مدیران محترم گروه های آموزشی رسید و متفق القول عنوان شد که آموزش روتیشن اول خاتمه یافته است.
 
۱۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید