اخبار

شیرینی شب یلدا را با دورهمی‌های کرونایی تلخ نکنیم

شیرینی شب یلدا را با دورهمی‌های کرونایی تلخ نکنیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن شب یلدا گفت: هر چند دورهمی‌های شب یلدا رسم دیرینه ما ایرانیان است، اما باتوجه به شیوع ویروس کرونا اگر می‌خواهیم کام خود و اطرافیانمان را تلخ نکنیم باید امسال از خیر دورهمی‌های این شب بگذریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر بهمن روشنی  افزود: اعمال محدودیت‌های کرونایی در ۲ هفته اخیر نتایج مثبتی داشت و با اجرای این محدودیت‌ها خوشبختانه روند صعودی بیماری اکنون نزولی شده و بسیاری از شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی بیماری قرار گرفته‌اند با این وجود در ادامه راه اگر مردم همکاری نکنند دوباره به روزهای بحرانی باز خواهیم گشت.

او با بیان اینکه دورهمی‌های شب یلدا که پیش رو داریم بسیار نگران کننده است، گفت: دید و بازدیدهای شبانه یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال ویروس کروناست و هم استانی‌ها باید امسال از برگزاری این دورهمی‌ها بخصوص در شب یلدا خودداری کنند و برای نجات جان خود و دیگران در خانه بمانند.

وی ادامه داد: قدرت سرایت این بیماری بسیار بالاست و ممکن است افرادی ناقل ویروس کرونا باشند اما علامتی نداشته باشند ولی باعث جان دیگران شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در این مدت بیش از هزار نفر از گروه‌های پرستاری و کادر درمان استان به ویروس کرونا مبتلا و ۱۶ نفر از همکاران را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم.

دکتر روشنی افزود: بنابراین منصفانه نیست که مدافعان سلامت با مرگ دست و پنجه نرم کنند، اما شهروندان بی توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در پیک سوم کرونا تمهیداتی برای تجهیز هزار و ۴۰۰ تخت برای بستری بیماران کووید ۱۹ در استان در نظر گرفته شد که خوشبختانه با اجرای محدودیت‌ها و آغاز روند نزولی شیوع بیماری میزان بستری‌ها به این عدد نرسید و ارایه خدمات درمانی به بیماران کرونایی با مدیریت مناسب دانشگاه علوم پزشکی با موفقیت انجام می‌شود.

دکتر روشنی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ بیش از ۸۰۰ پزشک عمومی و متخصص در بیمارستان‌های استان مشغول به فعالیت هستند.

او گفت: کادر درمان تاکنون زحمات بسیار زیادی را متحمل شده‌اند و از مردم می‌خواهیم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی باعث کاهش شیوع بیماری و قطع زنجیره کرونا شوند.
۱۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید