اخبار

"شب‌نشینی‌ها" کار دستِ روستاییان کرمانشاه داد!

"شب‌نشینی‌ها" کار دستِ روستاییان کرمانشاه داد!

 مدیرگروه بیماریهای مرکز بهداشت استان کرمانشاه از افزایش چشمگیر مبتلایان کرونا در روستاهای استان در موج سوم این بیماری خبر داد.

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سیر افزایشی مبتلایان کرونا در روستاهای استان در موج سوم این بیماری گفت: باید به یاد داشته باشیم که کرونا پیر و جوان و زن و مرد و شهری و روستایی نمی شناسد و هر جا هر فردی مقابلش قرار گیرد را آلوده و درگیر می کند.

وی افزود: در موج های قبلی کرونا بخشی از مبتلایان مربوط به روستاهای استان بودند، اما در این موج تعداد مبتلایان کرونا در روستاها به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

شاه آبادی در خصوص چرایی این سیر افزایشی مبتلایان در روستاهای استان گفت: در پاییز و زمستان که کار کشاورزی عملا تعطیل است، اهالی روستاها ترجیح می دهند شب های طولانی را در دورهمی ها و شب نشینی ها بگذارنند که همین امر موجب شعله ور شدن آتش ابتلا به کرونا در روستاهای استان شده است.

این مسئول اظهار کرد: بر اساس یکی ازتحقیقات معتبر جهانی، اولین عاملی که باعث جلوگیری از انتشار بیماری کرونا می شود، حذف دورهمی ها است، بنابراین از مردم می خواهیم به طور جد این مسئله را رعایت کنند.

وی افزود: در موج سوم کرونا، شاهد ابتلای "خانوادگی" به این بیماری هستیم، به این صورت که بیشتر مبتلایان در محیط خانواده و فامیل به کرونا مبتلا شده اند تا در سطح جامعه و این امر می طلبد که افراد بیش از حد در این زمینه حساسیت داشته و از شرکت در دورهمی های خانوادگی به شدت اجتناب کنند.

وی افزود: قدرت سرایت کرونا در موج سوم 10 تا 12 برابر بیشتر شده و حضور در یک دورهمی که تنها یکی از افراد مبتلا به کرونا هم در آن حضور داشته باشد می تواند به سرعت بیشتر افراد آن جمع را درگیر و مبتلا کند.
۱۷ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید