اخبار

مردم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند

مردم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه نظارت‌ها در استان به منظور کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا به صورت مستمر ادامه دارد، گفت: مردم باید استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را همچنان رعایت کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر «ابراهیم شکیبا» روز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای سنقر و کلیایی در سرسرای اجتماعات فرمانداری این شهرستان به اجرای طرح شهید سپهد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف بیماریابی و غربالگری فعال و با هدف قطع زنجیره کرونا در سراسر استان در حال انجام است.

او گفت: مدیریت بیماری، کاهش میزان شیوع بیماری با قطع زنجیره انتقال، کاهش میزان بستری و مرگ‌ و میر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از اهداف چهارمین گام بسیج ملی مبارزه با کرونا است.

وی اظهار داشت: این طرح کاملا به صورت محله‌محور و خانواده‌محور و بر مبنای «هر خانه یک پایگاه سلامت» در استان کرمانشاه، در حال اجراست.

رییس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه گفت: در این طرح به‌ شکل کاملاً فعال مردم را غربالگری و با انجام تست های سریع تشخیص کرونا برای افراد مشکوک، شناسایی افراد بیمار در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد تا با رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی توسط فرد بیمار و اطرافیان او، زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان سنقر و کلیایی نیز در این نشست گفت: با اجرای محدودیت های کرونایی و براساس بررسی های صورت گرفته و بنابر آخرین آمار مبتلایان به کرونا در سنقر و کلیایی،  وضعیت این شهرستان تا حدودی بهتر شده است.

دکتر «کریمی» افزود: تداوم این وضعیت تنها با همکاری مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان ممکن خواهد بود.

جلسه ستاد مقابله با کرونا شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر و کلیایی باحضور  مدیرکل امنیتی استانداری؛ معاون بهداشتی دانشگاه؛ فرماندار و مدیر شبکه بهداشت و درمان و روسای ادارات و اعضا شورای تامین این شهرستان برگزار شد.

۱۸ آذر ۱۳۹۹ ۲۳:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید