اخبار

کرمانشاه در اجرای سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک جزء ۱۰ استان اول است

کرمانشاه در اجرای سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک جزء ۱۰ استان اول است

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه با بیان اینکه این استان از نظر اجرای سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک جزء ۱۰ استان برتر کشور است، گفت: به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، حذف دفترچه بیمه کاغذی چند ماه به تاخیر افتاده اما امیدواریم تا پایان امسال دفترچه کاغذی به صورت کامل حذف شود.

کیومرث مظفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار بود تا پایان آذرماه همه خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیک و غیرکاغذی ارایه شود و دیگر خبری از دفترچه درمانی کاغذی نباشد اما شیوع گسترده ویروس کرونا سبب شد که ما در استفاده از سامانه الکترونیکی به پزشکان، داروسازان و مراکز درمانی سخت گیری زیادی نکنیم و به همین دلیل این موضوع چند ماه به تعویق افتاده است.

مظفری ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال دفترچه کاغذی حذف و همه خدمات بیمه‌ای تجویز دارو، نسخه پیچی، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و بیمارستانی در استان به صورت کاملا الکترونیک به بیماران ارایه شود.

او گفت: هم اکنون ۸۶ درصد از پزشکان و حدود ۷۰ درصد از داروخانه‌های استان کرمانشاه به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل هستند.

مظفری عنوان کرد: چند روز پیش با مسوولان انجمن داروسازان استان جلسه‌ای داشتیم که در نتیجه آن مقرر شد این انجمن اطلاع رسانی لازم را به همه داروخانه های استان انجام دهد تا استفاده از سیستم نسخه نویسی الکترونیک را افزایش دهند.

مظفری عنوان کرد: بیمه سلامت برای استفاده پزشکان، داروسازان و مراکز درمانی و تشخیصی از سیستم نسخه نویسی الکترونیک مشوق‌هایی از جمله پرداخت سریع مطالبات را در نظر گرفته است به طوری که طلب مراکزی که از این سامانه استفاده کنند تا پیش از نیمه ماه بعد تسویه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان، الکترونیکی شدن خدمات بیمه ای را در راستای اجرای طرح دولت الکترونیک دانست و گفت: هدف از این طرح ارتقای کیفیت خدمات درمانی، کاهش هزینه ها، تسریع خدمت رسانی، کاهش تقاضاهای القایی، کاهش مصرف کاغذ، جلوگیری از جعل و تقلب در اسناد پزشکی و... است.

بیمه سلامت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید