اخبار

۲ هزار و ۶۰۰ بازرسی از مراکز درمانی استان کرمانشاه انجام شد

۲ هزار و ۶۰۰ بازرسی از مراکز درمانی استان کرمانشاه انجام شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی از ابتدای امسال تاکنون از مراکز ارایه‌دهنده خدمات درمانی شامل بیمارستان‌ها، مراکز جراحی محدود، دندان پزشکی‌ها، مراکز شنوایی سنجی و مامایی استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر بهمن روشنی افزود: اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان این حوزه براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی کار بازرسی از مراکز درمانی را بر عهده دارند.

او گفت: حضور نداشتن مسوول فنی و به کارگیری افراد فاقد صلاحیت از جمله تخلفاتی است که در این مراکز صورت می‌گیرد که در این زمینه برای مرکز متخلف پرونده تخلف تشکیل و از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌شود.

وی اظهارداشت: با توجه به شروع طرح بهبود کیفیت ارایه خدمات درمانی برای افراد کم توان جسمی - حرکتی، در این طرح تغییر ساختار فیزیکی مراکز درمانی و استانداردسازی آن برای تسهیل ارایه خدمات به کم‌توانان جسمی در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: همچنین به روزرسانی بانک اطلاعات پزشکان و ارایه دهندگان خدمات درمانی در استان نیز انجام شده و اطلاعات مربوط به تمام پزشکان، متخصصان و مراکز ارئه دهنده خدمات درمانی ثبت شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: باتوجه به گسترش روز افزون تعداد دانش آموختگان رشته‌های پزشکی و افزایش تعداد مطب‌ها یکی از برنامه‌های این معاونت حفظ کیفیت خدمات درمانی است به طوریکه ارایه خدمات پزشکان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نحوه ارایه خدمات با چک لیست‌های ابلاغی وزارت بهداشت بررسی می‌شود.

روشنی افزود: یکی از اهداف اصلی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارتقا کیفیت خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی خدمت‌گیرندگان در تمام سطوح درمانی است.

وی از زحمات و تلاش‌های مستمر کادر درمان در جبهه مبارزه با بیماری کرونا قدردانی کرد و از مردم هم خواست با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به قطع زنجیره این بیماری کمک کنند.
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید