اخبار

مبتلایان به دیابت و فشار خون در روز‌های کرونایی پیگیر درمان خود باشند

مبتلایان به دیابت و فشار خون در روز‌های کرونایی پیگیر درمان خود باشند

بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت در روز‌های کرونایی نباید از روند درمان خود غافل شوند و برای چک کردن وضعیت بیماری مراجعه آن‌ها به پایگاه‌های سلامت ضروری است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کرمانشاه، مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مبتلایان به دیابت و فشار خون در روز‌های کرونایی پیگیر درمان خود باشندکرمانشاه با بیان این مطلب گفت: طبق امار‌ها ده درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان کرمانشاه دیابت دارند و ۲۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان نیز به فشار خون مبتلا هستند که باید به طور مرتب مراقبت‌های درمانی را انجام دهند.

دکتر شاه آبادی افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا این افراد با مراجعه به پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی هر ماه ویزیت می‌شدند، اما به دلیل ترس ناشی از ابتلا به کرونا در حال حاضر مراجعه آن‌ها کمتر شده که این می‌تواند در بیماران آسیب ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت کنترل این بیماری ها، برای غربالگری افراد از ۲۵ مرداد تا ده ابان امسال فراخوان داده شد که در این فراخوان ۸۴ هزار و ۳۰۸ مراقبت بیماری فشار خون و ۲۰ هزار و ۷۰۳ مراقبت دیابت انجام شد.

دکتر شاه آبادی یادآور شد: در این طرح برای جلوگیری از ازدحام، مراجعه کنندگان به صورت نوبتی در پایگاه‌های سلامت حضور پیدا کردند.

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در پایگاه های سلامت شهری و خانه های بهداشت روستایی کنترل بیماری‌های غیر واگیر و واگیر دار، واکسیناسیون، مراقبت‌های دوران سالمندی، سلامت خانواده ،سلامت کودکان و‌ نوجوانان و مراقبت پس از بارداری و بعد از آن تعریف شده است.

به گفته وی یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در استان کرمانشاه پرونده الکترونیک سلامت دارند که به طور دوره‌ای ویزیت می‌شوند.
۲۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید