اخبار

وجود سه تن از نمایندگان کرمانشاه در کمیسیون تلفیق بودجه

وجود سه تن از نمایندگان کرمانشاه در کمیسیون تلفیق بودجه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : وجود سه تن از نمایندگان درکمیسیون تلفیق بودجه می‌تواند موجب مساعدت در اعتبارات براساس پیشنهادات لازم شود .

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه دکتر مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ظهر روز دوشنبه در نشست مجمع نمایندگان با موضوع سلامت استان در مجلس شورای اسلامی گفت : خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر در سازمان برنامه و بودجه، وضعیت بودجه‌ای دانشگاه بهتر شده است.


او گفت : اما از طرفی مخارج و هزینه‌های دانشگاه افزایش داشته و مسایلی همچون فوق العاده ویژه و مناطق جنگی و هزینه‌های درمان و.. افزایش چشمگیری داشته است.

دکتر مرادی افزود : هزینه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی روز به روز اضافه می‌شود و مسایلی، چون کرونا که موجب هزینه‌های زیاد از جمله جذب نیرو‌های شرکتی شد که باید از محل درآمد بیمارستان‌ها پرداخت شود و با توجه به کاهش درآمد بیمارستان‌ها تامین آن بسیار دشوار شده است.

او افزود : این دانشگاه به طور جدی نیازمند افزایش بودجه در زمینه هایی، چون هزینه‌های سایر و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و... است.

دکتر مرادی ادامه داد : سی هزار ردیف استخدامی برای جذب در وزارت بهداشت اعلام شده که با توجه به شرایط استان نیازمند تلاش برای جذب بیشتر در سهمیه بندی استان‌ها هستیم.

او افزود : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دو پژوهشکده دارد و هر پژوهشکده ۵ تا ۶ مرکز تحقیقاتی دارد و در حال تصویب پژوهشگاه در دانشگاه هستیم، اما هنوز ردیف بودجه‌ای ندارد.

دکتر مرادی گفت : خوشبختانه مجمع نمایندگان همدل و هم سو هستند و همین امیدواری ما را به حل مشکلات و توسعه حوزه سلامت بیشتر کرده است.

او گفت : این دانشگاه موفق به کسب عنوان سرآمد کشور در برنامه جامعه عملیاتی شده است که تداوم این امر نیازمند همراهی و همکاری همگان است.

دکتر مرادی افزود : ما از جمله معدود دانشگاه‌هایی هستیم که پردیس نداریم که باید برای افزایش بودجه احداث پردیس و تکمیل ساختمان‌های دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها لازم است همکاری ویژه‌ای معمول شود .

گفتنی است دکتر مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ،دکتر لهونی نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی،دکتر رضایی نماینده مردم صحنه ، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی،دکتر بخشی پور نماینده مردم اسلام آباد و دالاهو در مجلس شورای اسلامی و حجه الاسلام حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در نشست مذکور حضور داشتند.

 

 

 

 

۲۵ آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید