اخبار

تولید ماده موثره دارویی «دولوکستین» در کرمانشاه رونمایی شد

تولید ماده موثره دارویی «دولوکستین» در کرمانشاه رونمایی شد

آیین رونمایی از تولید ماده موثره دارویی «دولوکستین» روز سه‌شنبه در محل مرکز رشد فناوری سلامت و با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رییس و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و همچنین رییس این مرکز به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این آیین گفت: در راستای توسعه محصولات فناورانه، شرکت نیکان اکسیر باختر موفق به ایجاد دانش فنی تولید ماده موثره دارویی دولوکستین در سال ۱۳۹۹ شد.

دکتر «رضا خدارحمی» با توضیح اینکه دولوکستین یک مهارکننده انتخابی برداشت سروتونین و نوراپینفرین (SSNRI) با مصرف خوراکی است، افزود: اندیکاسیون های درمانی دولوکستین شامل اختلالات افسردگی ماژور، اختلال اضطرابی عمومی، درد نوروپاتیک محیطی دیابتی و فیبرومیالژی است.

او گفت: مطالعات نشان داده انتقال بیمارانی که بدون پاسخ یا با پاسخ ناقص به SSRI بودند، به درمان با دولوکستین موجب بهبود قابل توجهی در اثربخشی، ایمنی و تحمل پذیری می‌شود.

وی اظهارداشت: همچنین نشان داده شده که دولوکستین در درمان دردهای مزمن مانند درد نوروپاتیک محیطی ناشی از دیابت (DPNP) مؤثر است و برای این منظور، با نام تجاری Cymbalta در آمریکا و اروپا نیز تأیید شده است.
۲۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید