اخبار

طرح حاج قاسم هر خانه را تبدیل به یک پایگاه سلامت کرد

طرح حاج قاسم هر خانه را تبدیل به یک پایگاه سلامت کرد

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه، اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی را در کنترل و کاهش تعداد مبتلایان کرونا در کرمانشاه بسیار مفید دانست و گفت: با ابلاغ این طرح هر خانه تبدیل به یک پایگاه سلامت شد.

سرهنگ سعید بهشتی‌راد روز دوشنبه در یک نشست خبری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت و سپاه پاسداران و آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی در ۲۵ آبان ۹۹ با حضور وزیر بهداشت در کرمانشاه افزود: برآیند این طرح این است که با کمک وزارت بهداشت، سپاه پاسداران و بسیجیان، سایر نهادهای حمایتی و عموم مردم بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم و خوشبختانه شواهد نشان می‌دهد که موفق هم بودیم.

وی درخصوص جزییات اجرای این طرح هم گفت:‌ کمیته‌های مختلفی در این طرح تشکیل شد که همه آنها در سه تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی خلاصه می‌شود.

این فرمانده سپاه ادامه داد: اعضای تیم مراقبتی که وظیفه آن برعهده دانشگاه علوم پزشکی است با مراجعه به درب منازل از افرادی که علایم مشکوک کرونایی دارند تست‌های لازم را می‌گیرند اعضای تیم‌های حمایتی هم نیازهای معیشتی، درمانی و رفاهی خانوارها را برآورده می‌کنند و در نهایت تیم‌های نظارتی هم برحسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت مصوبات ستاد کرونا نظارت کرده و متخلفان را به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌کنند.

بهشتی‌راد اظهار داشت: در مرحله دوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افراد آسیب‌پذیری که زمینه ابتلا به کرونا را دارند شناسایی کرده و مراقبت‌های لازم را از آنها انجام می‌دهیم مانند سالمندان، بیماران قلبی عروقی، بیماران دیابتی و زنان باردار که خطر ابتلا در آنها به شدت بالا است.

۳۶ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کرمانشاه توزیع شد

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه، خدمات بسیجیان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: طبق گفته وزارت بهداشت بسیجیان کرمانشاه در ضدعفونی کردن معابر شهری و روستایی مقام اول کشور و در طرح غربالگری مقام سوم کشور را کسب کردند.

وی حمایت مالی از خانوارهای نیازمند کرمانشاه را هم یکی دیگر از برنامه‌های هدفمند بسیج دانست و افزود: بعد از فرمان مقام معظم رهبری برای کمک‌های مومنانه بسیجیان بعد از پالایش نهایی ۴۰ هزار خانوار نیازمند را شناسایی کردند که یا تنها درآمد آنها یارانه است و یا زیر یک میلیون تومان درآمد دارند.

بهشتی‌راد ادامه داد: در ۶ مرحله کمک مومنانه که در کرمانشاه اجرا شده است در مجموع بیش از ۳۶ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است که ارزش ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته آنها ۵۰۰ هزار تومان و ارزش بقیه بسته‌ها هر کدام ۳۰۰ هزار تومان بوده است.
۲ دی ۱۳۹۹ ۰۸:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید