اخبار

کرمانشاه صاحب دانشکده توانبخشی شد

کرمانشاه صاحب دانشکده توانبخشی شد

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز به کار نهمین دانشکده در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشکده توانبخشی رسما فعالیت خود را آغاز کرده و در بهمن ماه دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر حبیب الله خزایی افزود: سه سال پیش راه‌اندازی دانشکده توانبخشی با جدیت در دستور کار معاونت آموزشی دانشگاه قرار گرفت و تفاهم‌نامه جامع با سازمان بهزیستی برای استفاده از مکان‌های درمانی و توانبخشی آن سازمان به عنوان عرصه آموزش بالینی منعقد شد.

او گفت: در همین رابطه اقدامات اساسی برای جذب اعضای هیات علمی در رشته‌های گفتار درمانی، کاردرمانی و فیزیوتراپی انجام گردید و هم اکنون پنج عضو هیات علمی مرتبط، در دانشکده توانبخشی در حال فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: همچنین بخش‌هایی از مرکز آموزشی، درمانی فارابی نیز جهت آموزش بالینی دانشجویان رشته های فوق الذکر آماده و تجهیزات اساسی مورد نیاز تهیه و راه‌اندازی شد.

او اضافه کرد: برای بخش آموزش نظری دانشجویان نیز، برخی از فضاهای موجود در دانشکده پیراپزشکی تعمیر و تجهیز و به عنوان مکان موقت دانشکده توانبخشی در نظر گرفته شد و خانم دکتر «لیبا رضایی» عضو هیات علمی رشته کاردرمانی به عنوان مسئول راه اندازی دانشکده معرفی شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: با توجه به درخواست های مکرر و پیگیری‌های معاونت آموزشی و همچنین جلسات حضوری ریاست دانشگاه با معاونت و مدیران آموزشی وزارت متبوع و بازدید اعضای بوردهای آموزشی، این سه رشته و همچنین بازدیدهای معاون آموزشی وزارت بهداشت به همراه مدیران آن حوزه از دانشگاه، در نهایت در دی ماه ۹۸ موافقت اصولی راه‌اندازی دانشکده توانبخشی با سه رشته کارشناسی(فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی) از سوی وزارت متبوع صادر گردید و مقرر شد سهمیه پذیرش دانشجو منوط به بازدید از امکانات و توان دانشکده باشد.

دکتر خزایی افزود: در تیرماه سال جاری پس از بازدید معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای گسترش دانشگاه ها از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بررسی توانمندی‌ها و زیرساخت‌های دانشکده، در نهایت ۲ سهمیه ۱۰ نفره پذیرش دانشجو در بهمن ماه ۹۹ برای رشته‌های فیزیوتراپی و کاردرمانی در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری به صورت مشروط تا اخذ تاییدیه از سوی شورای گسترش دانشگاه‌ها قرار داده شد.

وی تصریح کرد: پس از تلاش‌های فراوان در ۲۶ آذر ۹۹ تاییدیه پذیرش دانشجو در رشته های فیزیوتراپی و کاردرمانی از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شد و بدین ترتیب دانشکده توانبخشی رسما کار خود را آغاز کرد.



۳ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید