اخبار

عادی انگاری شرایط ، موج جدید بیماری کووید را به دنبال خواهد داشت

عادی انگاری شرایط ، موج جدید بیماری کووید را به دنبال خواهد داشت

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه در هفته‌های اخیر سیر بیماری کووید ۱۹ در استان نزولی بوده و تعداد مبتلایان و موارد مرگ و میر در اثر ابتلای قطعی به کرونا کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمودرضا مرادی روز یکشنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا افزود: تلاش و زحمات تمام همکاران در مدت اوج بیماری و در مدیریت کووید ۱۹ در استان بسیار قابل تقدیر است و باوجود کمبودها، مشکل جدی در زمینه مقابله با کرونا مواجه نبودیم.

وی اظهار داشت: اما باید آمادگی مواجهه با پیک بعدی بیماری را داشته باشیم، چرا که با وجود تاکید دانشگاه علوم پزشکی در خصوص لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و هشدارهایی که در این زمینه به شهروندان داده می شود، متاسفانه هم اکنون استان از لحاظ کاری، اجتماعی، روحی و روانی به شرایط عادی بازگشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در صورت تداوم این وضعیت و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط مردم و با توجه به سرد شدن هوا، با پیک دیگری از بیماری در ماه های بهمن و اسفند مواجه می شویم.

وی اضافه کرد: در صورت بازگشت به وضعیت قرمز در ماه های پایانی سال مشکلات معیشتی فراوانی برای شهروندان ایجاد خواهد شد، چرا که این وضعیت منجر به تعطیل شدن مشاغل گروه سه و چهار می شود و تنها راه کنترل بیماری رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط خود مردم است.

دکتر مرادی تاکید کرد: بنابراین باید همچون ماه های گذشته هشدارهای لازم در خصوص پیشگیری و رعایت موارد بهداشتی مقابله با کرونا، توسط روابط عمومی و معاونت بهداشتی به مردم داده شود.

وی اضافه کرد: همچنین باید در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز از جمله تخت های ویژه و دستگاه های اکسیژن ساز برای مواجهه با پیک بعدی اقدامات لازم صورت گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: وزیر بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه ها، راهکارهای جلوگیری از موج جدید ویروس کرونا ارایه کرده و بر رعایت آنها تاکید داشتند.

وی عنوان کرد: از جمله این راهکارها رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی است که در این زمینه نقش روابط عمومی و فرهنگ سازی در پیشگیری از کووید ۱۹ و توجه بیشتر به دستورالعمل های بهداشتی بسیار مهم و قابل توجه است.

دکتر مرادی گفت: تاکید بر روی شعار هر خانه یک پایگاه سلامت و استفاده از ظرفیت سفیران سلامت، استمرار فعالیت مراکز ۱۶ ساعته و افزایش تعداد این مراکز در استان از دیگر مواردی است که برای کنترل بیماری باید در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه روند بیماری کاهش پیدا کرده، تداوم انجام تست پی سی آر به ویژه برای افرادی که با فرد مبتلا به کرونا در ارتباط بوده اند، همچنان مورد توجه قرار دارد و باید در انجام این تست همکاری لازم صورت گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان تاکید کرد: پیگیری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که نیاز به قرنطینه و مراقبت دارند توسط مراکز ۱۶ ساعته و تیم های بیماریابی به صورت فعال انجام شود.

وی همچنین در ادامه افزود: رابطی از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه جهت نظارت بر اجرای طرح شهید سلیمانی در استان و در راستای تامین تجهیزات  مورد نیاز پایگاهها تعیین گردد.

به گفته رئیس دانشگاه تیم های نظارتی در اجرای صحیح پروتکل ها در تمام سطوح باید فعال باشد و ردیابی و گزارش دهی مستمر در خصوص ویروس جهش یافته نیز باید با جدیت بیشتری صورت گیرد .

 

۳۷ بیمار جدید کووید ۱۹ در استان کرمانشاه شناسایی شدند
رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: در شبانه روز گذشته هفت بیمار مثبت بستری و ۳۰ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند.

مهدی محمدی افزود: با فوت یک نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان روانسر، مجموع جانباختگان مربوط به بیماری کووید ۱۹ در استان به هزار و ۴۲۹ نفر رسید.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمار جدید با علایم بیماری کووید ۱۹ بستری و ۴۹ نفر هم از بیمارستان های استان پس از بهبودی ترخیص شدند.
محمدی اظهار داشت: هم اکنون ۱۷۶ بیمار مربوط به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

۱۵ دی ۱۳۹۹ ۰۹:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید