اخبار

برنامه‌ریزی برای بارداری و مراقبت‌های آن باید حداقل 3 ماه‌ها قبل از بارداری انجام شود.

برنامه‌ریزی برای بارداری و مراقبت‌های آن باید حداقل 3 ماه‌ها قبل از بارداری انجام شود.
بسیاری از مشکلات با بررسی سلامت زوجین پیش از حاملگی و توصیه آنها به داشتن روش زندگی مناسب، قابل پیشگیری هستند.

جمشید پور در خصوص اهمیت مراقبتهای قبل از بارداری گفت : برنامه‌ریزی برای بارداری و مراقبت‌های آن باید از ماه‌ها قبل از اقدام‌ برای حامله شدن انجام شود.

 

 

 مدیر گروه تخصصی تغذیه ، جمعیت و سلامت خانواده  اظهار داشت بر اساس بعضی تحقیقات، این زمان حداقل 3 ماه است. یعنی زوج‌های جوان باید حداقل 3 ماه قبل از اقدام به بچه‌دار شدن، فعالانه خود را برای این منظورآماده کنند.
هر بارداری، باید حتما" برنامه‌ریزی شده باشد و با یک پزشک یا ماما در مورد آن هماهنگی شده باشد تا مراقبت‌های لازم پیش از بارداری انجام گیرد. بسیاری از مشکلات با بررسی سلامت زوجین پیش از حاملگی و توصیه آنها به داشتن روش زندگی مناسب، قابل پیشگیری هستند.
 وی در ادامه تسریح کرد برای دستیابی به سلامت مادر و جنین ، پیش از اقدام به بارداری،  با رعایت  نکات منطقی و علمی از جمله،  مصرف ویتامین‌ها و مکمل های دارویی در دوران بارداری طبق توصیه پزشک و کارکنان بهداشتی ، بررسی وضعیت واکسیناسیون مادر پیش از بارداری ، انجام تست غربالگری ژنتیکی در خانواده هایی که سابقه عقب‌افتادگی ذهنی و اختلالات نادر کروموزومی و ژنتیکی داشته‌اند، بررسی بیماریهای زمینه ای مادر قبل از بارداری ، قطع داروهای مضر برای جنین در قبل از بارداری با هماهنگی پزشک ، تعادل وزن ، ترک اعتیاد به سیگار و سایر مواد اعتیاد آور. ذکر نمود . همچنین افزود علاوه برمادران پدران نیز بایستی خود را برای بارداری همسر و مراقبت‌های آن آماده کنند.
۲۰ آذر ۱۳۸۹ ۱۲:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید