اخبار

تهاجم کووید ممکن است موجب التهاب چشم شود

تهاجم کووید ممکن است موجب التهاب چشم شود

ویروس کرونا از زمان شیوع تا کنون با جهش‌های متفاوت علایم مختلفی را در مبتلایان آشکار کرده و یکی از این علایم عفونت چشم است که می‌تواند با قرمزی چشم آغاز شود.

یک فوق تخصص چشم و فلوشیپ بیماری‌های شبکیه گفت: افراد با علامت قرمزی و ترشح چشم همراه باتب باید حتما از لحاظ کووید19 بررسی شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر ستار حیدری گفت: با توجه به شدت و قدرت بالای ویروس کووید19 گزارشات متعددی از درگیری و تشدید بیماری های چشمی در میان بیماران سرپایی و بستری کرونا به همراه التهاب ملتحمه به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تشخیص به موقع این بیماری و عوارض چشمی آن نقش تعیین کننده ای در کنترل این بیماری و بهبود آن دارد گفت: در فرد مبتلا به کرونا به دلیل تب ممکن است رگ های چشم متورم شود و قرمزی چشم را ببینیم، بنابراین توصیه می شود بیماران با علامت قرمزی و ترشح چشمی که همراه با تب باشد حتما به پزشک مراجعه کنند.

دکتر حیدری التهاب و زخم قرنیه ،افزایش فشار چشم ، درگیری التهابی بافت های داخل چشمی و عصب بینائی را از دیگر علائم چشمی بیماری کرونا دانست و گفت: تشخیص و درمان هریک از این علائم نیازمند معاینات تخصصی چشم پزشکی است.

او با تاکید بر عدم استفاده خودسرانه از داروها گفت: داروی خاصی جهت بهبود علائم چشمی توصیه نمی شود مگر در مواردی که تحت نظر چشم پزشک و با پیگیری دقیق بیماری داروهای ضد ویروس و یا داروهایی نظیر کورتون توسط پزشک معالج تجویز می شود.

دکتر حیدری پیشگیری و رعایت بهداشت در درمان بیماری های چشمی را بسیار مؤثر دانست و گفت: در مواردی که بیماران ترشحات چشمی دارند قبل از مراجعه به پزشک ضمن رعایت بهداشت شخصی و جداسازی وسایل حتماً با آب جوشیده سرد شده چشمها را شستشو دهند.

وی با بیان اینکه ترشحات اشکی دقیقا همانند مخاط بینی می تواند عامل انتقال ویروس کووید ۱۹ باشد گفت: در محیط های عمومی هرگز به چشمان خود دست نزنید و شست و شوی مکرر دست ها را فراموش نکنید.

دکتر حیدری افزود: قطرات آزاده شده توسط ناقلین ممکن است تا فاصله بیش از دومتری هم خطر انتقال داشته باشد خاطرنشان کرد: سعی کنید فاصله حداقل دومتری خود را با افراد رعایت کنید.
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید