اخبار

"واکسیناسیونِ کرونا" در کرمانشاه آغاز شد

"واکسیناسیونِ کرونا" در کرمانشاه آغاز شد

 با ورود اولین محموله واکسن کرونا به کرمانشاه واکسیناسیون علیه این بیماری آغاز شد و در اولویت اول، نیروهای بخش‌های ویژه مراکز درمان بیماران کرونایی به تدریج واکسینه می‌شوند.

دکتر محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه تزریق اولین دزهای واکسن کرونا به پرسنل و کادر درمانی بخش مراقبت های ویژه بیماران کرونایی بیمارستان گلستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین محموله واکسن کرونا امروز(21 بهمن) وارد استان شده گفت: این محموله شامل ۶۱۰ دُز واکسن کرونای روسی موسوم به "اسپوتنیک" است

به گزارش ایسنا، دکتر مرادی افزود: در اولویت اول، این واکسن به نیروهای شاغل در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی بیماران کرونایی تزریق می‌شود.

دکتر مرادی گفت: این محموله به ۳۰۵ نفر از نیروهای شاغل در این مراکز تزریق خواهد شد و هر فرد به فاصله ۲۱ روز دو دز واکسن کرونا دریافت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با ورود محموله های بعدی واکسن، سایر نیروهای کادر بهداشت و درمان در بیمارستانهای کرونایی، سالمندان و بیماران زمینه‌ای و گروه های دیگر به تدریج واکسینه خواهند شد.

وی در خصوص محدودیت های تزریق این واکسن گفت: این واکسن برای افراد زیر 18 سال محدودیت داشته و از طرفی افراد نباید در دو هفته گذشته علائم تب داشته باشند. همچنین افرادی که واکسن تزریق می کنند نباید سابقه آنافیلاکسی و حساسیت داشته باشند.

دکتر مرادی ابراز امیدواری کرد: با توسعه واکسیناسیون و ورود محموله های بعدی واکسن به کشور، پیشگیری خوبی در بحث بیماری کرونا ایجاد شود.

این مسئول یادآور شد: مردم باید بدانند حتی اگر واکسیناسیون به شکل 100درصدی انجام شود باز هم رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است، چرا که هیچ واکسنی در دنیا پیشگیری 100درصدی ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: واکسن روسی بر اساس نتایج منتشر شده در معتبرترین مقالات و مجلات علمی دنیا، حدود 91 درصد موفقیت داشته است.

 

رسانه جدید

 

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید