اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: باید مانع از عادی انگاری شرایط کرونایی در جامعه شویم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: باید مانع از عادی انگاری شرایط کرونایی در جامعه شویم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باید با حساس سازی مردم نسبت به شکننده بودن وضعیت بیماری کرونا و جهش‌های ایجاد شده در این ویروس، مانع از عادی انگاری شرایط در جامعه شویم.

دکتر محمودرضا مرادی در مراسم تقدیر از مسئولان ارشد و فرمانداران استان بواسطه همراهی با دانشگاه علوم پزشکی در مقابله با کرونا با بیان اینکه تاکنون استان در زمینه کنترل بیماری کرونا بسیار خوب عمل کرده، اظهار کرد: با وجود اینکه در پیک سوم کرونا با شرایط بسیار بدی مواجه بودیم و ۱۳۰۰ نفر در روز بستری داشتیم، اما خوشبختانه با کمترین مشکلات در خصوص تامین داروی مورد نیاز بیماران و تخت آی سی یو در استان مواجه شدیم و توانستیم با موفقیت از این پیک عبور کنیم.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر گونه های جهش یافته ویروس کرونا در کشور ما نیز شاهده شده و این زنگ خطری جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد و پروتکل های بهداشتی باید بیشتر از گذشته رعایت شود.

وی با بیان اینکه ویروس جهش یافته بسیار خطرناک تر است و قدرت سرایت بیشتری دارد عنوان کرد: در سه ماه آینده باید دقت بیشتری در بیماریابی و رهگیری بیماران صورت گیرد و در صورت مشاهده موارد خاص یا شدید بیماری و یا هر گونه موارد مشکوک، حتما باید نمونه جهت تشخیص به تهران ارسال شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت‌های پیش رو هم اشاره کرد و افزود: با توجه به فرا رسیدن ماه های رجب و شعبان و افزایش مراسم جشن و سرور و عروسی در این ایام درخواست ما از فرمانداران این است که نظارت بیشتری بر اینگونه مراسم در شهرستانها صورت گیرد و شیوه نامه های بهداشتی به صورت کامل و دقیق رعایت شود تا وارد پیک چهارم بیماری نشویم.

دکتر مرادی ادامه داد: نکته قابل توجه دیگر بازار عید و خریدهایی است که در حال حاضر شروع شده و تا عید نوروز ادامه خواهد داشت و بسیار خطرناک است. همچنین در تعطیلات نوروزی، افزایش مسافران نوروزی و حضور میهمانان نوروزی منجر به انتقال بیشتر بیماری در استان ما خواهد شد که در این خصوص باید راهکار ویژه ای مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: باید با حساس سازی مردم نسبت به شکننده بودن وضعیت بیماری کرونا و جهش های ایجاد شده در ویروس مانع از عادی انگاری شرایط در جامعه شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه تزریق واکسن کرونا آغاز شده گفت: اجرای همگانی واکسیناسیون مدت زمان زیادی به طول می انجامد که در این مدت تنها با رعایت دقیق پروتکل ها می توان از بیماری کووید19 پیشگیری کرد.

دکتر مرادی با بیان اینکه در بحث بیماریابی و رهگیری افرادی که با موارد مثبت در ارتباط بوده اند همکاران ما در معاونت بهداشتی تعداد تست ها را بالا برده اند، گفت: به ازای هر فرد مثبت باید 10 نفر رهگیری شود که در حال حاضر در استان به طور متوسط ۱۶ نفر رهگیری می شود، اما در صورت افزایش تعداد بیماران، توانایی سیستم بهداشتی در زمینه بیماریابی و رهگیری کاهش خواهد یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه برای موج بعدی کرونا باید آمادگی لازم را داشته باشیم، گفت: از نظر امکانات و تجهیزات در بیمارستانها وضعیت خوبی داریم و نسبت به سال گذشته قابل مقایسه نیست.امسال تعداد ۱۶ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های استان راه اندازی شده و ۱۰۰ تخت آی سی یو و چند دستگاه سی تی اسکن جدید نیز اضافه شده است، با این حال باید پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم.

دکتر مرادی در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه همکاری و همدلی بسیار خوبی بین تمام دستگاه ها و به ویژه بین فرمانداران و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستانها وجود دارد، گفت: همین مسئله باعث مدیریت خوب بیماری کرونا در استان شده است.

وی افزود: حدود یکسال است درگیر بیماری کرونا هستیم و در این مدت اقدامات بسیار خوبی در استان در راستای کنترل بیماری توسط دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری موثر و کارآمد استاندار و معاونان استانداری و همچنین فرمانداران پرتلاش استان صورت گرفت.

دکتر مرادی ادامه داد: اجرای طرح شهید سلیمانی از کرمانشاه آغاز شد و علت آن قابلیتی بود که در دانشگاه و استان کرمانشاه وجود داشت و همکاری بسیار خوب استاندار سپاه و بسیج با دانشگاه موجب اجرای موفق این طرح در کرمانشاه شد.
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید