اخبار

دکتر مرادی:موج جدید بیماری کرونا بسیار خطرناک تر خواهد بود

دکتر مرادی:موج جدید بیماری کرونا بسیار خطرناک تر خواهد بود
 
 
رئیس دانشگاه گفت: موج جدید کرونا بسیار خطرناک تر است و با افزایش بستری های ICU مواجهه می شویم بنابراین باید برنامه ریزی مناسبی از لحاظ حضور همکاران و متخصصین داشته باشیم.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مرادی صبح امروز بیست و هفتم بهمن ماه  در نشست دانشگاهی ستاد کرونا پیک چهارم در بعضی استانها از جمله خوزستان با ۹ شهرستان قرمز شروع شده و نکته مهم نوع جهش یافته آن است که چندین مورد از آن در کشور شناسایی شده است.
 
وی افزود:بنابراین باید در خصوص بیماریابی و رهگیری دقت بیشتری داشته باشیم و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مرگ و میر در سنین پایین و یا سرعت پیشرفت بالا موارد در کوتاه ترین زمان ممکن گزارش داده شود.
 
دکتر مرادی گفت:باتوجه به فرارسیدن ماه های مبارک رجب و شعبان، مراسم عروسی و شادی زیاد می شود و با توجه به نزدیکی به نوروز ، قطعا مراکز خرید شلوغ می شود بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه چاره اندیشی شود.
 
وی در ادامه گفت:باتوجه به اینکه درسال گذشته مسافرت کم بود پیش بینی می کنیم امسال مسافرت زیاد باشد و اگر محدودیت در شهرهای شمالی کشور اعمال شود ، مردم در ایام نوروز  استان های غربی را برای مسافرت انتخاب می کنند که بسیار نگران کننده است.
 
رئیس دانشگاه تاکید کرد: فعالیت دانشگاه ، در راستای ارائه آموزش همگانی، یافتن موارد جهش یافته و تعداد تست های پی سی آر باید بیشتر شود و با توجه به پیش بینی اوضاع ، باید تعداد تست ها بیشتر شود .
 
وی افزود:باید آمادگی لازم را برای مقابله با موج جدید بیماری به بهترین نحو فراهم شود و دستگاههای اکسیژن ساز باید در اسرع وقت نصب شوند.
 
هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است
ID@k_health
 
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید