اخبار

تشدید نظارت‌ها در نوروز ۱۴۰۰

تشدید نظارت‌ها در نوروز ۱۴۰۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سفر و مراوده در تعطیلات نوروز افزایش می‌یابد و خواه ناخواه موجب جابجایی و گسترش ویروس می‌شود و ممکن است‌ در دو هفته اول سال وارد خیز جدید شویم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمودرضا مرادی امروز در وبینار سلامت محیط و بسیج سلامت نوروزی که با حضور مدیران سلامت شهرستان‌ها برگزار شد، از همه همکاران حوزه بهداشت استان و مدیران سلامت در شهرستان‌ها به دلیل زحمات یک ساله تقدیر کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم در سال پیش‌رو آرامش برقرار شود تا بتوانیم در زمینه توسعه بهداشت استان فعالیت‌های بهتری انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: اگر چند وقتی است وضعیت مناسبی در استان هست و افتخار خدمت به مردم کسب شده نتیحه زحمات همه همکاران و همکاران عزیز گمنامی است که ممکن است دیده نشوند، اما اثر بسیار مهمی داشتند.

وی گفت: شرایط نوروز و تعطیلات عادی نیست و با توجه به جذابیت منطقه، سفر و مراوده افزایش می‌یابد و خواه ناخواه موجب جابجایی و گسترش ویروس می‌شود و ممکن است‌ در دو هفته اول سال وارد خیز جدید شویم.

دکتر مرادی تصریح کرد: منشا گونه جهش یافته ویروس در استان سفر بوده است و مهمترین درخواست من از همکاران تشدید نظارت است و نیاز است که تیم‌های نظارتی، حمایتی با شدت و توجه بیشتری فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله بیشترین سود را از غربالگری و بیماریابی می‌بریم و می‌توانیم از شیوع و افزایش مجدد بیماری پیشگیری کنیم چون که می‌دانیم راه کنترل بیماری از مسیر بهداشت می‌گذرد نه درمان و باید این بخش تقویت شود.
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید