اخبار

روند صعودی بیماری کرونا ؛ آغاز موج جدید بیماری در استان

روند صعودی بیماری کرونا ؛ آغاز موج جدید بیماری در استان
 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اولین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه در سال۱۴۰۰ گفت:در حال حاضر با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا ،دربسیاری از استانها بیماری کووید روند صعودی پیدا کرده است و تعداد موارد بستری و تعداد تست های مثبت در آنها رو به افزایش است.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مرادی اظهار داشت: وضعیت صعودی بیماری کرونا در کشور و در استان در روزهای اخیر ، نتیجه کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و بازارهای پر ازدحام و خرید در روزهای پایانی اسفند ماه می باشد.
 
به گفته وی دید و بازدید ها و مسافرت های نوروزی نیز به طور قطع ،موجب افزایش تعداد بیماران کرونایی در یک یا دو هفته آینده خواهد شد.
 
دکتر مرادی با بیان اینکه روند صعودی بیماری کرونا احتمال آغاز موج جدید بیماری در استان را به دنبال خواهد داشت گفت:بر این اساس برای مواجه با افزایش موارد بیماری در ستاد دانشگاهی کرونا باید تصمیمات لازم اتخاذ گردد تا همچون سال گذشته جلوتر از بیماری باشیم و با تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز در بیمارستانهای درگیر کرونا، در روزهای آینده با مشکلی مواجه نشویم.
 
وی عنوان کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده، شهرستان اسلام آباد غرب در وضعیت قرمز و شهرستان گیلانغرب در وضعیت نارنجی قرار دارند ، اکثر شهرستانها در وضعیت زرد هستند و پنج شهرستان قصرشیرین،ثلاث باباجانی ، دالاهو ،جوانرود و روانسر نیز آبی هستند.
 
رئیس دانشگاه گفت:بستری کردن بیماران در بیمارستان ها به ویژه در شهرستانها باید بر اساس ملاک های تعیین شده صورت گیرد تا افزایش کاذب موارد بستری در استان نداشته باشیم.
 
دکتر مرادی اعلام کرد:با توجه به بررسی های صورت گرفته آمار موارد بستری در بیمارستان فارابی پیش از تعطیلات حدود ۲۰تا ۲۵ نفر بود که هم اکنون به ۵۰ بیمار افزایش یافته است .
 
وی همچنین اظهار داشت: تعداد ۵۵ بیمار کرونایی نیز در بیمارستان گلستان بستری هستند که با توجه به روند صعودی بیماری ، ظرفیت این بیمارستان در چند روز آینده تکمیل خواهد شد.
 
به گفته وی تعداد تست های مثبت نیز در هفته های گذشته ۱۰ تا ۱۲ درصد موارد انجام شده بوده که در حال حاضر  ۲۰ درصد تست های انجام شده در هر روز در استان مثبت می باشد.
 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است
🆔@k_health
 
 
۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۶:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید