اخبار

در شهرستانهای قرمز و نارنجی نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا باید بسیار سخت گیرانه صورت گیرد

در شهرستانهای قرمز و نارنجی نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا باید بسیار سخت گیرانه صورت گیرد
 
 
نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور روسای بیمارستانها و شبکه های بهداشت و درمان شهرستانها امروز برگزار شد.
 
رییس دانشگاه گفت:در شهرستانهای قرمز و نارنجی نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا باید بسیار سخت گیرانه صورت گیرد.
 
دکتر مرادی اظهار داشت:تلاش های بی شائبه همکاران دانشگاه علوم پزشکی به ویژه کادر بهداشت و درمان در سال گذشته موجب شد  مدیریت مناسبی در کنترل بیماری کووید در استان داشته باشیم.
 
وی افزود:متاسفانه وضعیت بیماری کووید در کشور و استان وضعیت نامطلوبی پیدا کرده و تعداد بستری و ابتلا و مرگ و میر در حال افزایش است که با شرایط موجود انتظار می رود وضعیت از این بدتر تیز بشود.
 
به گفته وی بر اساس آمار ها، در مقایسه با اوایل فروردین ماه تعداد موارد بستری روزانه مربوط به کرونا در بیمارستانهای استان حدود دوبرابر  و تعداد تست های مثبت سرپایی نیز دو تا سه برابر افزایش داشته است.
 
رئیس دانشگاه گفت: مجموع بستری ها ی استان به بیش از دو برابر رسیده و سیر تصاعدی پیدا کرده است که در صورت تداوم این روند ممکن است وضعیت از پیک سوم کرونا نیز بدتر شود و این در حالی است که اثرات مسافرت ها و دید و بازدیدهای نوروزی در هفته های آینده خود را نشان می دهد و انتظار می رود همچنان بر تعداد بیماران اضافه گردد.
 
دکتر مرادی بیان کرد:علاوه بر این ، مواردی نیز در پیش است که با توجه به وضعیت بیماری کووید در استان بسیار نگران کننده خواهد بود. از جمله ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسم شب های قدر و انتخابات که در این خصوص در ستاد استانی کرونا تصمیمات مناسب در راستای حفظ سلامت شهروندان اتخاذ خواهد شد.
 
وی گفت:طرح شهید سلیمانی ۱۸ فروردین ماه به پایان می رسد و غربالگری درب منزل را نخواهیم داشت اما همچنان  پیگیری های لازم در زمینه افراد مثبت و اطرافیان آنها صورت می گیرد.
 
رئیس دانشگاه بیان کرد:با توجه به شرایط موجود، روسای شبکه ها  با همکاری فرمانداران در خصوص رعایت جدی پروتکل های بهداشتی در شهرستانها اقدامات لازم را انجام دهند.
 
دکتر مرادی گفت:در شهرستانهایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و در سایر موارد نیز باید بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا بسیار سخت گیرانه عمل شود .
 
وی اظهار داشت:با نظارت صورت گرفته توسط روسای شبکه ها در صورت افزایش موارد بستری در بیمارستانها با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه موارد بستری و اعمال جراحی الکتیو کنسل یا محدود گردد.
 
دکتر مرادی تاکید کرد:جواب دهی آزمایش های پی سی آر انجام شده باید به صورت روزانه و به روز شود و  موارد مثبت در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی گردند.
 
رئیس دانشگاه با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا بر اساس پروتکل تعیین شده در حال انجام است و در حال حاضر ۸۴۰۰ نفر از پرسنل درمان واکسینه شده اند گفت: واکسیناسیون باید با سرعت بیشتری انجام گیرد تا پرسنل با اطمینان خاطر بیشتر  خدمات لازم را به بیماران ارایه نمایند.
 
⏺ تاکید بر آمادگی کامل دانشگاهها برای موج چهارم کرونا،راه اندازی کلینیک های تنفسی،راه اندازی و اضافه کردن مراکز ۱۶ ساعته و فعال کردن آنها از مهمترین مباحثی بود که در نشست وبیناری با حضور مدیران شبکه ها در خصوص اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در موج چهارم کرونا مطرح شد .
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻
ID@k_health
 
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید