اخبار

شناسایی ۵۷۶ زوج نابارور در استان کرمانشاه

شناسایی ۵۷۶ زوج نابارور در استان کرمانشاه

تا کنون ۵۷۶ زوج نابارور در استان کرمانشاه شناسایی شده اند که این زوج‌ها برای درمان ناباروریشان از تخفیف ۹۰ درصدی برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: این زوج‌های شناسایی ۵۷۶ زوج نابارور در استان کرمانشاهشناسایی شده برای درمان ناباروری به مراکز درمانی ارجاع داده شده اند.

دکتر بهمن روشنی افزود: با توجه به اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی می‌رود به همین دلیل افزایش جمعیت یکی از سیاست‌های کشور است که در این زمینه علاوه بر ترویج فرهنگ فرزند آوری در بین مادران، از زوج‌های نابارور نیز حمایت می‌شود.

وی با اشاره به وجود دو نوع نازایی اولیه و ثانویه خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد روند افزایشی نازایی اولیه در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه هستیم، به همین منظور دو مرکز درمانی بیمارستان معتضدی (دولتی) و جهاد دانشگاهی (غیر دولتی) در زمینه درمان زوج‌های نابارور در استان فعالیت دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: برای حمایت از این زوج‌ها ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی آن‌ها به صورت رایگان است و تنها ده درصد هزینه‌ها توسط زوج پرداخت می‌شود.

دکتر روشنی از پرداخت وام ۱۵ میلیون تومانی بدون کارمزد به زوج‌های نابارور خبر داد و گفت: این وام در حال حاضر به ۴۰ زوج نابارور در استان پرداخت شده، همچنین برای کمک به درمان زوج‌های نابارور تا کنون ۹ میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۴ فوق تخصص ناباروری و ۳ دکترای جنین شناسی به همراه ده نفر ماما در مرکز ناباروری کرمانشاه به زوج‌های نابارور خدمات ارائه می‌دهند، اظهار داشت: استان کرمانشاه به عنوان مرکزیت غرب کشور در این زمینه به استان‌های ایلام، لرستان و کردستان نیز ارائه خدمت می کند.
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ۰۹:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید