اخبار

۲۶۵ پزشک و دندانپزشک در بحث بیمه روستایی استان کرمانشاه فعال هستند

۲۶۵ پزشک و دندانپزشک در بحث بیمه روستایی استان کرمانشاه فعال هستند

 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بحث بیمه روستایی، ۲۰۸ پزشک، ۵۷ دندانپزشک و بهداشت کار دهان و دندان، ۱۵۵ ماما، ۶۴ نیروی علوم آزمایشگاهی،۱۲ نیروی رادیولوژی و ۲۸ پرستار در مراکز بهداشتی درمانی روستایی استان مستقر هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر «ابراهیم شکیبا» عصر پنجشنبه در نشست تخصصی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص نسخه پیچی الکترونیک افزود: هم اکنون ۶۸۹ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه روستایی هستند.

وی اضافه کرد: با مشکلاتی در بحث بیمه روستایی مواجه هستیم و بسیاری از همکاران ما در شرایط بسیار سختی در حال فعالیت و ارایه خدمت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: پراکندگی جمعیت و مرزی بودن استان و همچنین عدم وجود اینترنت در برخی روستاها و افزایش قیمت مکمل های دارویی از جمله مسایلی است که با آن مواجه هستیم.

دکتر شکیبا افزود: با تلاش های صورت گرفته ۴۰۰ روستا زیرپوشش اینترنت قرار گرفت اما هنوز تعداد زیادی از روستاها در استان اینترنت ندارند و برای ثبت اقدامات و خدمات در سامانه با مشکل مواجه هستند.

نسخ باید یکپارچه‌سازی شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: هم اکنون نسخه ها به ۲ صورت کاغذی و الکترونیکی به داروخانه ها تحویل می شود و باید نسخ یکپارچه‌سازی شود.

دکتر «قباد محمدی» افزود: در بیمه سلامت در راستای الکترونیکی شدن نسخ اقدامات خوبی انجام شده و مشکلاتی که در داروخانه‌های خصوصی با بیمه شدگان سلامت وجود دارد بسیار کمتر از بیمه های دیگر است.

وی اظهار داشت: نرم افزارهای نسخه نویسی الکترونیکی باید ارتقا پیدا کند تا دارو در کوتاه ترین زمان ممکن در داروخانه تحویل بیمار شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دستور پزشک باید دقیق در نسخه ثبت شود و در صورت ثبت دستور اشتباه قابلیت اصلاح در سامانه وجود داشته باشد و نیز امکان عودت دارو از سوی بیمار به داروخانه فراهم شود.

دکتر محمدی در پایان افزود: با اجرای طرح باید به طور میانگین ۵۰ درصد به نیروهای متخصص آشنا به کار با رایانه در هر داروخانه‌ اضافه شود و عملاً هزینه زیادی به داروخانه ها تحمیل خواهد شد. 

همچنین دکتر روشنی معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه مهمترین مسئله آموزش پزشکان در رابطه با اجرای این طرح است گفت: در بیمارستانها در این زمینه به مسئولین آموزش داده شده اما در خصوص آموزش پزشکان اقدامی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: به دلیل مشکلات زیر ساختی که در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی وجود دارد برخی از پزشکان تمایلی به شرکت دراجرای طرح و ادامه مشارکت با بیمه نشان نمی دهند.

به گفته او برخی موارد در بیمارستانها  با وجود اینکه با دستور پزشک انجام می گردد شامل پوشش بیمه ای نمی شود که امیدواریم با بررسی های انجام شده این موارد نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرد.

همچنین دکتر ایمانی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز گفت: بیمه ها تعامل بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دارند و انتظار داریم تسویه شرکت های بیمه ای به موقع انجام شود تا پزشکان تمایل بیشتری برای مشارکت با بیمه ها داشته باشند.

وی اظهار داشت:اجرای هر برنامه ای نیاز به پشتیبانی مالی دارد و برای اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در استان باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.

وی گفت:اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک در استان با تخصیص اعتبار و منابع مالی مورد نیاز به دانشگاه در جهت تقویت زیر ساختها و فراهم ساختن امکانات و تجهیزات لازم  امکان پذیر خواهد بود.

 

 

۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ۱۰:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید