اخبار

کشف یک واحد تولیدی غیرمجاز عرقیات در کرمانشاه

کشف یک واحد تولیدی غیرمجاز عرقیات در کرمانشاه

رئیس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو از کشف یک واحد تولیدی عرقیات زیرزمینی در شهر کرمانشاه خبر داد.

دکتر کیومرث رحیمی با اعلام این خبر گفت: در روز دوشنبه 23 فروردین ماه، کارشناسان اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو به همراه مأمورین محترم نیروی انتظامی، پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی یک منزل مسکونی را که در آن به صورت غیرمجاز اقدام به تولید عرقیات می نمود را کشف و کلیه اقلام و دستگاههای آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه این کارگاه غیر مجاز پس از جمع آوری مقداری عرقیات فاقد مجوز از سطح عرضه و ردیابی آن محصولات کشف شد افزود: در این کارگاه محصولات در شرایطی کاملا غیر بهداشتی و غیر اصولی و با برچسب جعلی تحت عنوان ((شرکت دارو گیاهی شاهوی زاگرس)) تولید شده و به صورت عمده و جزیی به بازار عرضه می شد.

دکتر رحیمی تصریح کرد: چهل گالن عرقیات (حدود 500 لیتر) چند دستگاه عرق گیری و نیز مقدار زیادی برچسب با عناوین مختلف از این مکان کشف و توقیف شد و پرونده آن جهت طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی خاطر نشان ساخت: مردم هنگام خرید هرگونه فرآورده طبیعی و سنتی بسته بندی شده حتماً‌ به تاریخ تولید و انقضاء و نیز پروانه های بهداشتی درج شده بر روی بسته بندی محصول دقت نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت مراتب را با شماره 08334278541 بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اطلاع دهند.
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید