اخبار

تمام بیمارستان‌های کرمانشاه به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک متصل است

تمام بیمارستان‌های کرمانشاه به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک متصل است

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: اکنون ۱۰۰درصد بیمارستان‌ها، ۸۷ درصد درمانگاه‌های دولتی و ۸۷.۵ درصد درمانگاه های غیر دولتی این استان به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک متصل و خدمات الکترونیک به بیماران ارایه می‌دهند.

« امید قادری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با قدردانی از همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، جامعه پزشکی و مراکز ارایه دهنده خدمات درمانی در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، افزود: ۸۹ درصد ویزیت پزشکی بیمه‌شدگان بیمه سلامت در سطح استان کرمانشاه به صورت الکترونیک است.

او گفت: طبق توافق نامه وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با سازمان بیمه سلامت ایران، از اردیبهشت ماه سال جاری اسناد هزینه درمانگاه ها و واحدهای سرپایی بیمارستانهای استان به صورت الکترونیک پذیرش و رسیدگی می‌شود.

وی افزود: با هدف کاهش کاربرد دفترچه‌های درمانی؛ از ابتدای اردیبهشت ماه در صندوق بیمه سلامت همگانی، از ابتدای خرداد در صندوق بیمه روستاییان و عشایر و از ابتدای تیرماه در تمام صندوق‌های بیمه‌ای صدور دفترچه‌های کاغذی متوقف می‌شود.

قادری نسخه نویسی الکترونیک و کاهش کاربرد دفترچه درمانی را از اولویت های سازمان بیمه سلامت در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و اضافه کرد: دفترچه های درمانی به تدریج حذف می شود.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با تاکید بر ارایه خدمات به صورت الکترونیک، افزود: به منظور تحقق اجرای دولت الکترونیک در سال جاری تلاش داریم پروژه نسخه نویسی الکترونیک را با جدیت پیگیری کنیم و به همین دلیل آموزش به گروه های تخصصی در راستای برطرف کردن موانع و اشکالات در حال اجرا است.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.





۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ۱۴:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید