اخبار

وزیر بهداشت: استان کرمانشاه یکی از استانهای نمونه در زمینه مقابله با کروناست

وزیر بهداشت: استان کرمانشاه یکی از استانهای نمونه در زمینه مقابله با کروناست
 
 وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ستاد استانی مقابله با کرونا در استان کرمانشاه گفت:  استان کرمانشاه یکی از استانهای نمونه در زمینه مقابله با کروناست که نقشه راه مدون داشته و دارای مدیریت هوشمندانه است
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه  دکتر نمکی با بیان اینکه هفته آینده هفته‌ای بسیارسخت خواهد بود گفت: کشور با شیوع بیماری  کرونا روزهای سختی را پشت سر گذاشت و مدتها پیش، ورود به موج  چهارم کرونا به عنوان یکی از پیک های سهمگین پیش بینی شده بود و با توجه به ابعاد ناشناخته ویروس کرونا، آهنگ حرکت این ویروس بسیار تند است. 
 
وی اظهار داشت: نقش آموزش و اطلاع رسانی در کنترل بیماری بسیار  مهم است و  این ویروس به علت قدرت سرایت و چرخش نیاز به آموزش  دارد که با همکاری صدا وسیما و رسانه ها این آموزش ها را باید بالا برد.
 
دکتر نمکی گفت:با توجه به شرایط موجود همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی بسیار ضروری است .درمانگاههای سرپایی باید افزایش یافته و تقویت شوند تا بار بیماران بستری در بیمارستانها کم شود.
 
به گفته وی در حال حاضر به پیشرفت چشمگیری برای مقابله با کرونا دست یافته ایم و امروز تیمهای تنفسی تشکیل شده است و می دانیم که اکسیژن را با چه غلظتی باید به بیمار داد و چگونه از او مراقبت کرد.
 
به گفته وزیر بهداشت  هم اکنون ۱۴۰ هزار تست در کشور  انجام می‌شود که در ابتدا آمار این تست‌ها  ۲ هزار و ۵۰۰ مورد بود. 
 
دکتر نمکی با بیان اینکه واکسن ساخت داخل  در درخشان ترین شرایط قرار دارد و در آینده ای نزدیک فقط کشورهایی واکسن خواهند زد که دارای زیر ساخت باشند گفت: برای واکسیناسیون همه امکانات بسیج می‌شوند .حدود ۵۰۰ هزار دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و تا پایان هفته آینده این رقم به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دز خواهد رسید.
 
وی بیان کرد: ما واکسنی را که برای ملت ضرر داشته باشد وارد نمی کنیم و ابزار آزمایش هیچ کشوری نمی شویم و از فروردین و اردیبهشت سال ۹۹ مذاکرات و مکاتبات در ارتباط با واکسن  کرونا با وزیر بهداشت روسیه آغاز شد و ۹ ماه طول کشید تا به قرارداد تبدیل شود.
 
به گفته او تا کنون ۴۲۰ هزار دز و اکسن  از روسیه، ۲۰۰ هزار دز از چین و حدود ۱۲۶ هزار دز از هند وارد کردیم و در هفته دوم فروردین نیز حدود ۷۰۰ هزار دز از کوواکس دریافت کردیم.
 
دکتر نمکی با بیان اینکه داروهای وارداتی را بخش خصوصی وارد می کند ودر بحث واکسن این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است  گفت: ما از داوطلبان حرفه ای و خوش سابقه  بخش خصوصی برای ورود واکسن به کشور استقبال می کنیم اما به دلالان این اجازه را نمی دهیم.
 
وزیر بهداشت گفت: مدیریت بیماری کرونا یک مدیریت فوق تخصصی می باشد واین بیماری به دلیل اینکه سیستمهای مختلف بدن را درگیر می کند نیازمند بکارگیری همه تخصصها برای درمان است .
 
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه اولین استانی بود که گام بسیج ملی مبارزه با کرونا را  در قالب طرح سردار شهید سلیمانی آغاز کرد عنوان کرد:امروز استان کرمانشاه یکی از استانهای نمونه در زمینه مقابله با کروناست که نقشه راه مدون داشته و دارای مدیریت هوشمندانه است. 
 
دکتر نمکی با بیان اینکه کرماتشاه یکی از ایتاتهایی است که من از آن خیالم راحت است گفت: این استان برنامه علمی دارد و می تواند نه تنها کار خود را پیش ببرد بلکه به اطرافیان هم کمک کند و تلاشهای کادر درمان و  نجابت ، ایستادگی و تاب آوری آنان در این مدت بسیار قابل تقدیر  است.
 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است
🆔@k_health
 
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ۰۰:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید