اخبار

سرعت رشد بیماری در پیک چهارم بسیار بیشتر است/ دارو برای تعداد ۱۰هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان آماده سازی خواهد شد

سرعت رشد بیماری در پیک چهارم بسیار بیشتر است/ دارو برای تعداد ۱۰هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان آماده سازی خواهد شد
 
 
رییس دانشگاه در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور وزیر بهداشت در سالن شهدای دولت استانداری گفت:در ۱۴ ماه گذشته تعداد ۵۹ جلسه ستاد استانی و ۵۲ نشست ستاد دانشگاهی کرونا در استان تشکیل شده و در مجموع بیش از ۱۱۰ جلسه در  خصوص ایجاد هماهنگی لازم و بررسی موارد مورد نیاز و قابل اجرا برای کنترل بیماری  داشته ایم .
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مرادی گفت:استاندار پرتلاش و دیگر مسئولان استان ،همچنین صدا و سیما و رسانه ها نیز در این مدت حمایت ویژه ای داشتند و در راستای مقابله با بیماری کووید همواره حامی ما بودند.
 
وی اظهار داشت:از اسفند ماه ۸۹ تا کنون نقشه راه سلامت استان در سه مرحله تدوین و بر اساس آن پیش بینی های لازم در خصوص امکانات مورد نیاز و تجهیزات ، نیروی انسانی لازم برای عبور از پیک های بیماری صورت گرفت.
 
به گفته وی تعداد ۵ آزمایشگاه مرجع در استان در زمینه تشخیص کووید  فعالیت می کنند و تعداد تست ها سیر  افزایشی دارد و در حال حاضر ۱۶۰۰ تست Pcr و ۱۵۰۰تست رپید به صورت روزانه برای تشخیص زودهنگام موارد ابتلا و پیشگیری از شیوع بیماری در حال انجام است.
 
وی اظهار داشت: در سراسر استان مراکز ۱۶ ساعته فعالند و کلینیک های تنفسی نیز در بیمارستان ها راه اندازی شده است.
 
دکتر مرادی گفت:با توجه به مرزی بودن استان اقدامات بسیار خوبی در مرزها صورت گرفته و افراد تنها پس از انجام تست پی سی آر و در صورت منفی بودن نتیجه ، اجازه ورود به کشور را دارند و خوشبختانه تعداد کمی بیمار در شهرستان های مرزی داریم.
 
رئیس دانشگاه گفت:در پیک اول و دوم ،بیش از ۴۸۰ بیمار بستری در استان داشتیم که این تعداد در پیک سوم به ۱۲۶۵بیمار رسید و این درحالی بود که  ۱۵۰۰ تخت پیش بینی شده بود .
 
دکتر مرادی اظهار داشت:در پیک چهارم نیز ۲۰۰۰ تخت در استان کرمانشاه  پیش بینی شده و در صورت تداوم  روند صعودی شیوع کرونا در استان به احتمال زیاد تعداد موارد بستری به  ۱۸۰۰ نفر هم خواهد رسید.
 
به گفته وی تا کنون تجهیزات بسیار خوبی وارد استان شده تعداد ۱۲۰ تخت ICU، تعداد ۱۶ دستگاه اکسیژن ساز  وارد استان شده و از نظر تعداد تخت و پیش بینی های انجام شده وضعیت مناسبی در استان داریم .
 
دکتر مرادی با بیان اینکه همچنین دارو به اندازه کافی در استان وجود دارد و در حال آماده سازی و دپو دارو برای ۱۰ هزار بیمار در استان هستیم گفت: تنها از نظر تخت های ICU در استان کمبود وجود دارد که با حمایت های وزیر بهداشت و اختصاص اعتبار مورد نیاز  به زودی برطرف خواهد شد.
 
وی بیان کرد:با حمایت وزیر بهداشت ۳۰ تخت ICU،به بخش ICU بیمارستان فارابی اضافه خواهد شد،همچنین دو دستگاه اکسیژن ساز  به دو  بیمارستان امام رضا(ع)و امام خمینی(ره) اختصاص خواهد یافت.
 
دکتر مرادی گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزیر بهداشت به صورت فوری برای تعمیرات و بازسازی بیمارستان سینا اختصاص یافته و  تعداد ۱۲۰ تخت جدید به ظرفیت درمانی استان اضافه می شود و در واقع بیمارستانی مجهز برای کووید و سایر بیماری ها مانند CCHF و آنفولانزا خواهیم داشت که همیشه با آمادگی لازم می تواند در بحران ها به بخش درمان کمک نماید.
  
 

فوت ۷ نفر دیگر در شبانه روز گذشته

 

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه گفت: در شبانه روز گذشته ۸۱ مورد بیمار مثبت بستری و ۴۰۲ بیمار مثبت سرپایی شناسایی شدند.

به گفته وی تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته ۷ نفر در استان کرمانشاه شامل ؛۳ نفر در شهر کرمانشاه ،یک نفر در شهرستان صحنه ،یک نفر شهرستان اسلام آباد غرب ،یک نفر شهرستان سنقروکلیایی ،یک نفر شهرستان قصرشیرین و مجموع جان باختگان ۱۵۷۹ نفر است.

وی اظهار داشت:در ۲۴ ساعگذشته  ۲۰۲ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا بستری ۱۷۲ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

 هم اکنون ۷۹۳ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند .

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است

 

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است

ID@k_health
 
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ۰۰:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید