اخبار

نخستین بار در استان کرمانشاه خانواده یک بیمار دچار مرگ مغزی ، با اهدای اعضای وی موافقت نمودند.

نخستین بار در استان کرمانشاه خانواده یک بیمار دچار مرگ مغزی ، با اهدای اعضای وی موافقت نمودند.
"میثم ریزه وندنیا" جوان 24 ساله ای که براثر سقوط از ارتفاع دچار مرگ مغزی شده بود ، مایه نجات جان چهار بیمار نیازمند شد.

نخستین بار در استان کرمانشاه خانواده یک بیمار دچار مرگ مغزی ، با اهدای اعضا موافقت نمودند.

"میثم ریزه وندنیا" جوان 24 ساله ای که براثر سقوط از ارتفاع دچار مرگ مغزی شده بود ، مایه نجات جان چهار بیمار نیازمند شد.

کارشناس مسوول امور پیوند و بیماری های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این خبر گفت :"میثم" در روز بیستم آذرماه پس از سقوط از بلندی در مرکز آموزشی ، درمانی آیت ا... طالقانی بستری و مورد اعمال جراحی مربوطه قرار گرفت که پس از تلاش گروه پزشکی متاسفانه مرگ مغزی وی تایید گردید.

امیر جلالی افزود : خانواده گرامی ریزه وندنیا به دنبال توجیه گروه پزشکی و اطمینان از عدم بازگشت آن مرحوم به زندگی ، خوشبختانه با اهدای اعضای وی موافقت نمودند تا بدین صورت "میثم" با مرگ خود باعث نجات جان چهار بیمار نیازمند دارای اولویت دریافت عضو شود.

وی گفت : "میثم" در روز بیست و نهم آذرماه جهت جداسازی اعضا به بیمارستان دکتر شریعتی تهران اعزام شده و پس از انجام اقدامات پزشکی و اهدای قلب ،کلیه ها و کبد در روز اول دیماه در باغ فردوس کرمانشاه آرام گرفت.

جلالی ضمن تقدیر از این عمل انساندوستانه شرایط داوطلبی برای اهدای عضو را به دو صورت بیان کرد . در صورت اول افراد 18 سال به بالا می توانند با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی به واحد پیوند و بیماری های خاص  معاونت درمان واقع در ساختمان شماره 2 دانشگاه علوم پزشکی در بلوار شهید بهشتی مراجعه نموده و ضمن تکمیل فرم مربوطه ، کارت اهدای عضو را دریافت نمایند و در صورت دوم به دنبال مرگ مغزی بیماران و مصدومان ، والدین و قیم آنها می توانند با هماهنگی گروه پزشکی ،  داوطلب این اقدام خیرخواهانه و خدا پسند شوند.

بدینسان "میثم ریزه وندی نامیست که به عنوان اولین اهدا کننده اعضای کامل بدن در تاریخ پزشکی کرمانشاه ثبت شده و خانواده ریزه وندی با این عمل ارزشمند خود علاوه بر کسب رضایت پروردگار می توانند ازین پس برای شنیدن صدای قلب فرزندشان که همچنان با قدرت می طپد ساعاتی را در کنار دریافت کننده عضو گذرانده ،  گرمای خونی را که این قلب در سراسر بدن وی منتشر می کند احساس کنند.

گفتنیست دکتر نوری زاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی کرمانشاه نیز ضمن حضور در مراسم تشییع و تدفین این جوان مرحوم ، عمل انسانی این خانواده را ستود.

دکتر نوری زاد

والدین مرحوم میثم ریزه وند نیا

 

 

 

 

۱ دی ۱۳۸۹ ۱۰:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید