اخبار

تزریق واکسن کرونا در استان با رعایت پروتکل ها انجام می شود /اتمام واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان تا دو روز آینده

تزریق واکسن کرونا در استان با رعایت پروتکل ها انجام می شود /اتمام واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان تا دو روز آینده
 
 
 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست امروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه  گفت: دیروز تعداد ۱۵۴۸۰ دُز  واکسن به دانشگاه تحویل گردیده است که با تمهیدات و برنامه ریزی های انجام شده تا پایان روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان به صورت کامل انجام خواهد شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مرادی گفت:واکسن ها با هماهنگی معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه انجام خواهد شد امامتولی اصلی واکسیناسیون معاونت بهداشتی است.
 
وی اظهار داشت: جهت افزایش در سرعت و دقت در واکسیناسیون تزریق واکسن در دوشیفیت کاری و با نظارت معاونت بهداشتی انجام و در سامانه سیب ثبت خواهد شد تا در کوتاه ترین زمان ممکن پرسنل واکسینه شوند و روسای بیمارستانها و شبکه ها باید در این زمینه برنامه ریزی لازم را با همکاری معاونت های بهداشت و درمان انجام دهند.
 
رئیس دانشگاه تاکید کرد: نکته مهم اینکه تزریق واکسن باید بر اساس پروتکل انجام شود و تمام بیمارستانها و شبکه ها موظف به اجرای آن هستند و نباید خارج از روال انجام شود .
 
دکتر مرادی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستانها باید درمان سرپایی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و در این راستا مراکز درمان سرپایی در شهرستانها باید افزایش یابد .
 
وی افزود: با تلاش های صورت گرفته سه مرکز به مراکز ۱۶ ساعته در شهر کرمانشاه اضافه خواهد شد و راه اندازی مراکز سرپایی در شهرستانهایی که این مراکز در آنها وجود ندارد یا تعداد آن کم است ضروری است.
 
رئیس دانشگاه عنوان کرد: در شهرستانهایی مانند سنقر و کلیایی و اسلام آباد غرب که تعداد موارد بستری زیاد است باید به مراکز درمان سرپایی اضافه شود تا موارد بستری کاهش یابد. همچنین باید کمیته ترخیص در بیمارستانها تشکیل گردد.
 
وی گفت: بیشترین تاکید ما بر رعایت جدی پروتکل های بهداشتی و اجرای آنها است.متاسفانه در شهر کرمانشاه دستورالعمل های بهداشتی به صورت فراگیر رعایت نمی شود.
 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است.
ID@k_health
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ۱۳:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید