اخبار

دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه راه‌اندازی شد

دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه راه‌اندازی شد

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری با اعتباری نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال در مجتمع آموزشی، درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه نصب و راه‌اندازی شد.

دکتر تورج شیرزادی در گفت وگو با روابط عمومی دانشگاه افزود: با بهره برداری از این دستگاه، ظرفیت تولید اکسیژن در این بیمارستان به میزان قابل اطمینانی خواهد رسید.
وی اظهار داشت: با درایت، برنامه ریزی و پیگیری های حوزه های ذیربط دانشگاه، از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون، ۱۹ دستگاه اکسیژن ساز مرکزی، یک دستگاه مخزن اکسیژن مایع کرایوژنیک ۲۰ هزار لیتری، بیش از هزار سیلندر اکسیژن ۴۰ و ۵۰ لیتری و به همین تعداد فلومتر، مانومتر و سایر ملحقات این عنصر برای مراکز درمانی تابعه دانشگاه خریداری شده است.
مدیر نظارت و ارزیابی و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به لطف خداوند کمترین چالش تامین اکسیژن را حتی در اوج این همه گیری در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشتیم در حالیکه بسیاری از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشور در این خصوص با بحران مواجه شدند.
وی اضافه کرد: همچنین با تدابیر اندیشیده شده، در روزهای آتی یک دستگاه مخزن اکسیژن کرایوژنیک مایع ۲۵ هزار لیتری برای مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع) تامین خواهد شد تا ضمن ارتقای ظرفیت تولید اکسیژن، خلوص این عنصر حیاتی را هم به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.
دکتر شیرزادی یادآور شد: این عملکرد کم نظیر که مایه مباهات و افتخار دانشگاه است، با خرد و همت جمعی ریاست و مدیران دانشگاه، معاونین غذا و دارو، توسعه، درمان و مدیریت‌های تجهیزات پزشکی، بودجه و درمان دانشگاه محقق شده است.


۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۹:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید