اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: ۱۰ هزار دوز واکسن جدید کرونا هفته جاری وارد کرمانشاه می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:  ۱۰ هزار دوز واکسن جدید کرونا هفته جاری وارد کرمانشاه می‌شود

 

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد که تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده و ۱۰ هزار دوز دیگر نیز ۲ روز آینده وارد کرمانشاه می‌شود.

به گزارش دکتر «محمودرضا مرادی» روز شنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان در استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت) نیز روند واکسیناسیون برای افرادی که در دور نخست واکسینه نشدند و هچنین ساکنان سرای سالمندان انجام می شود.

وی افزود: از روز دوشنبه نیز مجددا ۱۰ هزار دوز واکسن جدید کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار می گیرد و سپس روند تزریق آغاز خواهد شد.

سالمندان، سرطانی‌ها و بیماران خاص در اولویت واکسن

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توضیح داد: این واکسن ها در میان اولویت بعدی یعنی سالمندان بالای ۸۰ سال سن، بیماران مبتلا به سرطان و سایر بیماران خاص تزریق خواهد شد.

دکتر مرادی با بیان اینکه آمار واکسن های تزریق شده تا پایان اردیبهشت ماه افزایش پیدا می کند، گفت: امیدواریم به زودی با راه اندازی خط تولید واکسیناسیون داخلی روند تزریق واکسن در کشور افزایش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به آمار بیماران مبتلایان به کرونا در استان پرداخت و گفت: هم اکنون ۸۱۶ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در ۲۵ بیمارستان استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۴۱ نفر کاهش یافته است.

۸۱۶کرونایی در استان بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در شبانه‌روز گذشته ۷۵ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۴۳ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۱۱ نفر افزایش داشته است.

دکتر مرادی همچنین اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۹ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۱۷۲ بیمار نیز بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست دادند، گفت: مجموع جان باختگان بر اثر ابتلای قطعی به این ویروس از ابتدای اپیدمی تاکنون به یک هزار و ۶۲۹ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه اعلام کرد در حال حاضر از مجموع ۸۱۶ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان کرمانشاه، ۱۴۱ نفر در بخش های ویژه بستری هستند.

دکتر مرادی افزود: از این تعداد ۳۲ نفر دارای حال وخیم بوده و از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: بدون شک ۲ هفته آینده برای ما بسیار دشوار خواهد بود و در صورتی که مردم و مدیران با جدیت پروتکل ها را رعایت نکنند با مشکل روبه رو می شویم.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۰:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید