اخبار

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در کرمانشاه با تزریق افراد ۸۰ ساله به بالا

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در کرمانشاه با تزریق افراد ۸۰ ساله به بالا


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در کرمانشاه با تزریق افراد 80 ساله به بالا خبر داد و گفت: سالمندان نیاز به مراجعه حضوری ندارند، مراقبان سلامت با آن‌ها تماس می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر ابراهیم شکیبادر نشست هماهنگی آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در استان، اظهار داشت: بعد از پایان مرحله اول واکسیناسیون، امروز سه‌شنبه برای جمعیت بالای ۸۰ سال، بیماران سرطانی و بیماران خاص واکسن کرونا تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله اول واکسیناسیون که ویژه کادر بهداشت و درمان و جمعی از افراد در معرض خطر استان بود، ۱۹ هزار و ۳۰۰ دُز واکسن تزریق شد و برای اجرای این مرحله نیز حدود ۱۰هزار دوز واکسن وارد استان شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه برای بیماران سرطانی و بیماران خاص تزریق واکسن فقط باید در بیمارستان‌ها انجام شود، افزود: با توجه به اینکه ممکن است تزریق واکسن برای بیماران خاص و سرطانی عوارضی داشته باشد تا زمانی که دستورالعمل تزریق واکسن برای این گروه اعلام و ابلاغ نشده است هیچگونه واکسنی تزریق نمی‌شود.

وی اضافه کرد: برای همه کسانی که متولد هفتم اردیبهشت ۱۳۲۰ به قبل هستند و ۸۰ سال به بالا سن دارند در مدت ۷ روز واکسن تزریق می‌شود.

دکتر شکیبا تصریح کرد: همه شهرستان‌ها باید براساس موقعیت جغرافیایی مراکزی را برای تزریق واکسن تعیین کنند تا از تجمع جمعیت و معطل کردن مردم جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد، در این مرحله کرمانشاه ۱۵ مرکز(راکز جامع سلامت گلستان، حافظیه، دولت آباد، سینا، رشیدی، شهید مطهری، سجادیه، دلگشا، حاج منصوبی، فرهنگیان فاز ۲، ظفر، نیکروش، وحدت، پردیس و شهید سوری )، اسلام آبادغرب و سنقر چهار مرکز، سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب، پاوه، کنگاور، هرسین، صحنه و جوانرود هر کدام سه مرکز و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو و روانسر هم هر کدام ۲ مرکز منتخب را برای تزریق واکسن در نظر گرفته شده است..

دکتر شکیبا تصریح کرد: در مراحل بعدی سن دریافت کنندگان واکسن کمتر و تعداد آن‌ها بیشتر می‌شود بنابراین باید از الان به فکر افزایش تیم مراکز و همچنین افزایش تعداد مراکز باشیم تا با تجمع جمعیت مواجه نشویم.

وی گفت: کنترل و نگهداشت واکسن بر عهده مدیران شبکه بهداشت است و حتی یک واکسن نباید از مراکز بهداشت خارج شود؛ اگر یک واکسن خارج از چارچوب تزریق شود هم آبرو و زحمات کادر بهداشت ضایع می‌شود و هم با خاطیان هم برخورد خواهد شد.

دکتر شکیبا خاطرنشان کرد: روزانه جمعیت زیادی را از دست می‌دهیم و قابل قبول نیست که واکسن داشته باشیم و تزریق نکنیم و در عین حال باید مدیران شبکه بدانند هیچ کسی حق ندارد واکسن را از مجموعه بهداشت خارج کند و این واکسن حتما باید تزریق شود.

وی با بیان اینکه افراد نیاز به مراجعه حضوری و ثبت‌نام در هیچ سامانه‌ای ندارند، گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد سالمندان استان در پایگاه‌های بهداشتی و در سامانه سیب ثبت‌نام شده‌‌اند که مراقبان سلامت از امروز(سه‌شنبه، هفتم اردیبهشت) به ترتیب با این افراد تماس گرفته و روز و ساعت حضور در مرکز مربوطه جهت تزریق واکسن را به آنان اعلام می‌کنند.

دکتر شکیبا تصریح کرد: آن دسته از سالمندان بالای ۸۰ سال نیز که تاکنون در سامانه سیب ثبت‌نام نشده‌اند می‌توانند از طریق سامانه‌ای که در روزهای آینده معرفی خواهد شد برای تزریق واکسن کرونا ثبت‌نام کنند.
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۸:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید