اخبار

آغاز واکسیناسیون بیماران خاص و سرطانی در کرمانشاه

آغاز واکسیناسیون بیماران خاص و سرطانی در کرمانشاه

 

واکسیناسیون بیماران خاص و سرطانی از فردا در دو مرکز شهر کرمانشاه آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به حساسیت ویژه ای که در بیماران خاص و سرطانی وجود دارد، تلاش بر این است  که واکسیناسیون این بیماران با دقت انجام شود تا عارضه ای برای آنها ایجاد نکند.

دکتر روشنی با اشاره به اینکه تعداد بیماران خاص و صعب العلاج بالای ۱۸ سال در استان که در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده  ۴۵۰۰ نفر است گفت: از این تعداد سه هزار  ۵۲۶ نفر در شهر کرمانشاه و بقیه در شهرستانها هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  تعداد بیماران مبتلا به سرطان در استان را هم ۲۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود:بر مبنای این تعداد برنامه ریزی هایی صورت گرفته است تا واکسیناسیون این بیماران طی هفت تا ده روز آینده انجام شود.

دکتر روشنی گفت: واکسیناسیون این بیماران از فردا در دو مرکز آغاز می شود و در روزهای آینده  تعداد مراکز افزایش خواهد یافت و از طریق صدا و سیما و دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی خواهدشد .

وی اظهار داشت :واکسیناسیون بیماران تالاسمی در کلینیک بوستان مقابل بیمارستان امام رضا(ع)و بیماران دیالیز نیز در مرکز دیالیز بیمارستان امام رضا (ع)  انجام می شود.

دکتر روشنی خاطر نشان کرد:در خصوص بیماران سرطانی  اولویت بندی هایی به این شرح  صورت گرفته است:

- بیمارانی که در حال شیمی درمانی هستند در اولویت اول دریافت واکسن خواهند بود و اسامی آنها از طریق مراکز شیمی درمانی در یافت می شود.

- بیماران مبتلا به  سرطان که در مرحله انجام رادیو تراپی هستند اولویت دوم  تزریق واکسن کرونا هستند و اسامی آنها نیز از طریق مراکز رادیوتراپی دریافت می شود.

و اولویت سوم دریافت واکسن نیز بیماران سرطانی هستند که درمان آنها پایان یافته است  این بیماران برای تزریق واکسن باید گواهی پزشک معالج و برگه پاتولوژی را به همراه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط ویژه ای که این بیماران دارند برای به حداقل رساندن عوارض احتمالی تزریق واکسن برای آنها، واکسیناسیون حتما با حضور متخصص طب اورژانس انجام می شود.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۱:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید