اخبار

فراخوان واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال تدریجی انجام می شود

فراخوان واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال تدریجی انجام می شود

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال از امروز در  ۵۱ مرکز تعیین شده در استان آغاز شده است گفت:  از این تعداد ۱۵ مرکز  واکسیناسیون در شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده است .

دکتر شکیبا گفت: فراخوان و معرفی افراد بالای ۸۰ سال به مراکز مشخص شده برای واکسیناسیون کرونا  به صورت تدریجی در یک هفته و بر اساس افراد ثبت نام شده در سامانه سیب انجام می شود.

وی افزود: افراد بالای ۸۰ سال که تا کنون در این سامانه ثبت نام نشده اند می توانند در سامانه ای که در روزهای آینده از سوی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد، برای دریافت واکسن ثبت نام کنند.

دکتر شکیبا اظهار داشت:  با اعلام یک شماره تماس از سوی معاونت بهداشتی تمهیداتی اندیشیده خواهد شد که  افراد بالای ۸۰ سال استان که موفق به دریافت واکسن نشده و یا در سامانه سیب ثبت نام نشده اند برای  واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

وی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده برای انجام واکسیناسیون در مراحل بعدی تعداد پایگاه ها را افزایش خواهیم داد و مراکز و پایگاه های بهداشت به عنوان مراکز منتخب واکسیناسیون  فعالیت خواهند کرد و زمانی که بخواهیم جمعیت عمومی را واکسینه کنیم ،مراکز تجمعی را نیز اضافه خواهیم کرد.

در حال حاضر جمعیت بالای ۸۰ سال استان که در سامانه سیب ثبت نام شده اند ۳۵ هزار نفر هستند. یعنی 96.5 درصد این افراد در سامانه ثبت نام شده اند و تا دوشنبه هفته آینده کار واکسیناسیون این افراد به اتمام می رسد.

 

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۱:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید