اخبار

دکتر محمدی: تزریق هر نوع واکسنی با عارضه همراه است

دکتر محمدی: تزریق  هر نوع واکسنی با عارضه همراه است

 

 معاون غذا و دارو دانشگاه  علوم پزشکی کرمانشاه  گفت:در حال حاضر واکسن هایی با مکانیسم های متفاوت وارد بازار شده است که  بسته به نوع واکسن میزان عملکرد و اثربخشی آن نیز در بدن متفاوت است.

دکتر محمدی صبح امروز در نشست رسانه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تزریق واکسن کرونا ممکن است با عارضه عمومی از جمله تب،لرز،بدن درد همراه باشد که این عوارض ۱۲ساعت پس از تزریق واکسن ایجاد می شود و میزان شدت آن در افراد جوان به علت داشتن سیستم ایمنی قوی تر بیشتر است .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: عارضه ای که برای واکسن "آسترازنیکا" مطرح شده ترمبوز و لخته شدن خون است که احتمال آن بسیار کم است و از هر ۲۵۰ هزار نفر تنها برای یک مورد ممکن است اتفاق بیافتد که آن هم معمولا مداوا می شوند.

وی گفت: رسانه ها در بحران کرونا به عنوان عضوی از جامعه بهداشت و درمان استان بودند که با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در راستای مقابله با کرونا نهایت همکاری را با دانشگاه داشتند.

دکتر محمدی گفت:کار عظیم واکسیناسیون عمومی با واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در کشور آغاز شده که عمده زحمات انجام آن بر دوش معاونت بهداشتی دانشگاه است و همه باید همکاری لازم را با این معاونت داشته باشیم تا این کار بزرگ به بهترین نحو ممکن انجام شود.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۱:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید