اخبار

۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت در مرکز استان برای انجام واکسن کرونا فعال شده اند

۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت در مرکز استان برای انجام واکسن کرونا فعال شده اند

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت در مرکز استان و در هر شهرستان بر اساس جمعیت بین دو تا چهار مرکز برای انجام واکسن کرونا فعال شده اند.

دکتر سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: تاکنون محموله های واکسن کرونای آسترازنکا و سینوفارم به استان کرمانشاه وارد و برای گروه های هدف تلقیح شده است.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه پارت جدید واکسن کرونا هنوز دریافت نشده، افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سالمندان بیش از ۸۰ سال در اولویت تلقیح واکسن کرونا قرار دارند.

دکتر شاه آبادی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ثبت‌نام در سامانه سیب ۳۵ هزار سالمند بیش از ۸۰ سال در استان کرمانشاه داریم که۱۲ هزار نفر آنها در مرکز استان هستند.

وی عنوان کرد: بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان کرمانشاه در سامانه سیب، پرونده الکترونیک سلامت خانوار دارند.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به منظور پیشگیری از ازدحام، نیازی به مراجعه سالمندان به پایگاه های بهداشتی نیست تا زمانی که مراقبین سلامت با آنها تماس گرفته و زمان و مکان انجام واکسیناسیون را اطلاع دهند.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت در مرکز استان و در هر شهرستان بر اساس جمعیت بین دو تا چهار مرکز برای انجام واکسن کرونا فعال شده اند.

وی عنوان کرد: رعایت نکات مربوط به زنجیره سرد واکسن کرونا بسیار حائز اهمیت است.

شاه آبادی تصریح کرد: برای همه سالمندان بیش از ۸۰ سال که متقاضی دریافت واکسن کرونا هستند، تلقیح انجام خواهد شد.

وی افزود: کمیته کنترل عوارض متشکل از متخصصان عفونی و داخلی تشکیل شده است اما تاکنون هیچ عارضه غیرعادی قطعی به دنبال تلقیح واکسن کرونا در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

معاون فنی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عوارض تلقیح واکسن کرونا شامل تب، لرز و بدن درد طبیعی است که نشانه واکنش بدن است.

شاه آبادی با رد شایعات مربوط به فوت چند نفر بر اثر تلقیح واکسن کرونا خاطرنشان کرد: تاکنون موردی از مرگ به دنبال تلقیح واکسن کرونا گزارش نشده است.

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید