اخبار

قلیان سرا‌ها یکی از کانون‌های پر خطر انتشار کرونا

قلیان سرا‌ها یکی از کانون‌های پر خطر انتشار کرونا

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه از پلمب ۳۳ قلیان سرا طی دو روز گذشته در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: بیشتر این قلیان سرا‌ها در محدوده طاقبستان قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، بهمن خدادادیان با بیان اینکه قلیان سرا‌ها کانون‌های پر خطر آسیب‌های اجتماعی قلیان سرا‌ها یکی از کانون‌های پر خطر انتشار کروناهستند که سلامت جوانان را نشانه گرفته اند، اظهار داشت: مصرف هر بار قلیان معادل استفاده از ۱۰۰ تا ۱۲۰ نخ سیگار است و تنباکویی که در قلیان استفاده می‌شود به دلیل آروماتیک بودن دارای ترکیبات شیمیایی است که منجر به ایجاد رادیکال‌های آزاد در بدن شده و در مصرف طولانی مدت منجر به بروز سرطان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵۰ تا ۱۶۰ قلیان سرا در شهر کرمانشاه گفت: طبق آیین نامه ماده ۱۳ عرضه مواد دخانی ممنوع است و در همین رابطه قلیان سرا‌ها مکان‌های غیر مجازی هستند که به هیچ عنوان حق فعالیت ندارند.

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: اکنون که شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا هستیم دورهمی‌های قلیان سرا‌ها می‌تواند امار مبتلایان را افزایش دهد چرا که این محیط‌ها اغلب بسته و بدون تهویه هستند و مشتریان نیز از ماسک استفاده نمی‌کنند و این افراد به عنوان ناقل بیماری کرونا می‌توانند خانواده خود را به این بیماری آلوده کنند.

خدادادیان یاداور شد: همچنین استفاده از قلیان می‌تواند موجب ابتلا به بیماری‌های پوستی، قارچی و انگلی ‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۳۵۰ مورد پلمب قلیان سرا در شهر کرمانشاه داشته ایم که بعضی از این قلیان سرا‌ها برای دو یا سه بار پلمب شده اند.
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید