اخبار

خطر انتشار گونه های جهش یافته کرونا در کشور و استان/ مردم در مراسم معنوی شب های قدر و عید فطر رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند

خطر انتشار گونه های جهش یافته کرونا در کشور و استان/ مردم در مراسم معنوی شب های قدر و عید فطر رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند
 
 
دکتر مرادی رییس دانشگاه در نشست امروز ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه چند روزی است که وضعیت ابتلا به کرونا در استان با ثبات شده و سیر نزولی پیدا کرده اما به این معنا نیست که مردم پروتکل ها را رها کنند چرا که ممکن است گونه های دیگری که جهش یافته اند مثل گونه ی هندی وارد کشور شود و باید همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی جدی گرفته شود تا دوباره شاهد افزایش موارد مبتلا به بیماری در استان نباشیم.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی بیان داشت: مراسم و آیین های پیش رو از جمله شبهای قدر ، عید فطر به ویژه در منطقه اورامانات، تعطیلات و جلسات انتخابات شوراها که به صورت غیر رسمی برگزار می شود بسیار نگران کننده است و در صورت عدم توجه به  پروتکل ها عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد و موجب افزایش مجدد موارد ابتلا در استان خواهد شد.  
 
رئیس دانشگاه از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران این مراسم معنوی را در منزل و یا با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار نمایند.
 
به گفته رئیس دانشگاه تا کنون بیش از ۲۶ هزار نفر در استان واکسینه شده اند که شامل کادر بهداشت و درمان و کسانی که با بیماران سرکار داشتند ،جانبازان بالای ۵۰ درصد،سالمندان ساکن در سرای سالمندان،افراد بالای ۸۰ سال،بیماران  خاص و مبتلا به سرطان می باشد.
 
دکتر مرادی گفت: پس از اتمام این مرحله نیز افراد بالای ۷۵ سال و سایر افرادی که از سوی ستاد ملی کرونا واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند، واکسینه خواهند شد.
 
در ادامه این نشست دکتر صیاد متخصص عفونی و رییس دانشکده پزشکی نیز اظهار داشت: تجهیز و استفاده از ظرفیت ICU در شهرستانها یکی از موفقیت های ستاد کرونای کرمانشاه بود و وضعیت کنونی استان در این پیک خود گواه و  نشان دهنده این موفقیت است.
 
به گفته او رسیدن شهرستانها از نظر وضعیت بیماری به بالاتر از پیک قبلی و نرسیدن شهرستان کرمانشاه به پیک قبلی نشان دهنده استفاده درست و بهینه از حوزه درمانی شهرستانهاست که به شکلی علمی مدیریت شده است.
 

همچنین دکتر شیرزادیان مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه نیز گفت: از نظر تامین اکسیژن وضعیتی پایدار داریم و هم اکنون ۲ مخزن ۲۰ تا ۲۵ تنی در بیمارستان فارابی داریم که در آینده هم که کرونا نباشد در عین کم هزینه بودن بسیار خوب است.

 
وی اظهار داشت: وجود ۸۵ تخت در بخش های ویژه و افزایش تجهیزات آی سی یو در استان رکورد بی سابقه ای بود.
 
دکتر شیرزادیان گفت: در حال حاضر ۸ دستگاه بی خطر ساز در استان داریم و قرارداد خرید  ۵ دستگاه زباله جدید نیز بسته شده است.
 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است
ID@k_health
 
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۵:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید