اخبار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: نماز عید فطر کرمانشاه فقط در "فضای باز" برگزار می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: نماز عید فطر کرمانشاه فقط در "فضای باز" برگزار می‌شود

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برگزاری نماز عید فطر فقط در فضای باز مساجد و مکان های برگزاری نماز خبر داد وافزود: در این فضاها نیز با 50 درصد ظرفیت نماز عید برگزار می شود.

دکتر ابراهیم شکیبا در جلسه (20 اردیبهشت) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم برگزاری نماز عید فطر در فضای باز گفت: در تمامی شهرهای استان نماز عید فطر باید بصورت پراکنده در مساجد سطح شهرها و روستاها و در فضای باز برگزار شود.

وی تاکید کرد: برگزاری نماز در فضای باز هم مشروط به این است که تعداد نمازگزاران 50 درصد ظرفیت فضای موجود باشد.

دکتر شکیبا گفت: فضای برگزاری نماز باید حتما قبل و بعد از برگزاری مراسم شست و شو و ضدعفونی شود.

وی تاکید کرد: هنگام برگزاری نماز، هم نمازگزاران و هم عوامل انتظامات باید در طول نماز ماسک داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت توزیع نذورات در مراسم نماز عید فطر گفت: همچنین باید به میزان کافی محلول های ضدعفونی کننده در محل برپایی نماز برای نمازگزاران تهیه شود.

وی افزود: علاوه بر این جهت جمع آوری فطریه نیز باید از دستگاه کارت خوان استفاده شده و یا جهت جمع آوری پول نقد از جعبه های بسته استفاده شود.

دکتر شکیبا گفت: در برپایی این نماز هم توصیه اکید بر این است که نمازگزار حتما چادر، مهر و سجاده شخصی خود را همراه داشته باشند.

این مسئول با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی کامل در خصوص پروتکل‌های بهداشتی برپایی نماز عید فطر گفت: در همین راستا این انتظار هست که ائمه جماعات، رسانه ها و دستگاه های مختلف مانند اداره کل ارشاد، تبلیغات اسلامی و ... پای کار آمده و اطلاع رسانی همه جانبه ای در این زمینه داشته باشند.
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید