اخبار

افزایش مسمومیت‌های دارویی در بین کودکان کرمانشاهی

افزایش مسمومیت‌های دارویی در بین کودکان کرمانشاهی

کارشناس سلامت کودکان مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از افزایش مسمومیت‌های ناشی از مصرف مواد ضدعفونی کننده و دارو‌ها در بین کودکان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، اویسی گفت: با توجه به شیوع کرونا خیلی از افراد در منزل از مواد ضد عفونی کننده افزایش مسمومیت‌های دارویی در بین کودکان کرمانشاهیاستفاده می‌کنند که این موضوع باعث شده کودکان با این مواد دچار مسمومیت شوند.

وی با اشاره به مسمومیت‌های دارویی کودکان مخصوصا مسمومیت با متادون افزود: والدین باید دارو‌ها را دور از دسترس کودکان قرار دهند و در طبقه‌های بالای یخچال نگه داری کنند، همچنین باید به کودکان آموزش داد که هر خوراکی در دسترس را قبل از مصرف به والدین نشان دهند تا جلوی مسمومیت آن‌ها گرفته شود.

این کارشناس سلامت کودکان اظهار داشت: در روز‌های کرونایی خیلی از والدین برای مراجعه کمتر به پزشک دارو‌های مانند دارو‌های فشار خون، دارو‌های قلبی و دیابت را به مقدار بیشتری در منزل نگهداری می‌کنند که همین موضوع یکی از عوامل مسمومیت‌های کودکان است.

اویسی افزود: برای جلوگیری از مسمومیت کودکان باید فرد آگاهی در منزل از میزان دارو‌ها مطلع باشد و آن‌ها را به صورت مرتب شمارش کند تا اگر کودکی از آن‌ها استفاده کرد، والدین متوجه شوند.

وی با بیان اینکه مسمومیت در پسران بیشتر از دختران است، گفت: این موضوع به کنجکاوی بیشتر پسران بر می‌گردد، در مقابل دختر بچه‌ها بیشتر در معرض سوختگی قرار دارند.

اویسی همچنین در مورد خرید اسباب بازی‌ها به والدین هشدار داد و گفت: والدین در موقع خرید اسباب بازی‌ها باید به این نکته توجه کنند که این وسایل حاوی سرب نباشد چرا که بسیاری از اسباب بازی‌های ارزان قیمت از کیفیت پایینی برخوردارند و سلامت کودکان را به خطر می‌اندازند.
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید