اخبار

تداوم سیر کاهشی "کرونا" در کرمانشاه/ آماده سازی ۳۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون

تداوم سیر کاهشی "کرونا" در کرمانشاه/ آماده سازی ۳۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تداوم سیر کاهشی کرونا در استان خبر داد وافزود: این انتظار هست که با همکاری مردم این سیر کاهشی شتاب بیشتری بگیرد.

دکتر محمودرضا مرادی در جلسه (۲۲ اردیبهشت) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با اشاره به تداوم سیری نزولی کرونا در استان گفت: این سیر کاهشی روند کندی دارد، اما همین روند کند هم برای ما امیدوار کننده و خوشحال کننده است.

وی افزود: قطعا چنانچه مردم همکاری داشته باشند و پروتکل ها با شدت و دقت بیشتری رعایت شود، این سیر کاهشی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

دکتر مرادی در ادامه از برنامه ریزی برای راه اندازی ۳۴ مرکز تجمیعی جهت واکسیناسیون کرونا در سطح استان خبر داد وافزود: از این تعداد هشت مرکز در شهرستان کرمانشاه راه اندازی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر راه اندازی هرچه سریعتر این مراکز گفت: نیاز داریم تا پایان هفته آینده این مراکز در سطح استان راه اندازی شوند.

وی خاطرنشان کرد: هریک از این مراکز نیازمند ۱۵۰ صندلی و ۱۵ سیستم رایانه هستند که در زمینه تامین این تجهیزات دستگاه های دیگر و به ویژه دانشگاه های استان باید پای کار بیایند.

دکتر مرادی خاطرنشان کرد: همچنین نیاز داریم دستگاه شوک، و اتاق احیا و اورژانس هم در محل واکسیناسیون حضور داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا از هلال احمر می خواهیم یک دستگاه آمبولانس برای هر مرکز اختصاص دهد چرا که نمی توانیم از آمبولانس های اورژانس برای این کار استفاده کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه هنوز زیرساخت های نسخه نویسی الکترونیک در استان به طور کمال فراهم نشده گفت: این انتظار را داریم به طریقی مصوب شود که تا پایان اردیبهشت در این زمینه مهلت داده شود، چرا به دلیل نبود زیرساخت ها امکان صدور نسخه الکترونیکی نیست و همین امر موجب می شود مردم مجبور شوند هزینه ها را آزاد پرداخت کنند که در این شرایط بسیار برای آنها مشکل ساز خواهد بود.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۸:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید