اخبار

حذف ۵۵۷ هزار دفترچه کاغذی بیمه سلامت در استان کرمانشاه

حذف ۵۵۷ هزار دفترچه کاغذی بیمه سلامت در استان کرمانشاه

دفترچه‌های کاغذی بیمه شدگان روستایی، عشایر وشهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر استان کرمانشاه از یکم خرداد ماه حذف می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: در راستای استقرار سیستم نسخه نویسی و نظام ارجاع الکترونیک ۵۵۷ هزار دفترچه کاغذی در شهر‌های روانسر، دالاهو، قصرشیرین، گیلانغرب و ثلاث باباجانی حذف می‌شود.

قادری افزود: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک نیازی به ارائه دفترچه‌های کاغذی نیست و برای ویزیت و استفاده از خدمات پاراکلینیک تنها داشتن کد ملی مورد نیاز است و پس از ویزیت پزشک، بیمه شدگان با داشتن کد رهگیری می‌توانند دارو و خدمات درمانی لازم را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ارجاع نیز به صورت الکترونیک انجام می‌شود گفت: بیمه شدگان روستایی و عشایر در سه سطح خدمات درمانی دریافت می‌کنند که در سطح یک مراکز بهداشتی درمانی روستایی قرار دارند و در صورت نیاز بیمار به پزشک ارجاع داده می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: در مراکز دولتی و غیر دولتی استقرار زیر ساخت‌های لازم جهت نسخه نویسی الکترونیک به صورت صد در صد در استان کرمانشاه انجام شده است.

قادری بیان کرد: در بخش خصوصی ودرمانگاه‌ها و مطب ها ۹۱ درصد نسخه ها به صورت الکترونیک صادر می‌شود که در این زمینه رتبه دوم کشور را داریم ، در بخش دولتی و بیمارستان‌ها نیز ۵۰ درصد نسخه نویسی‌ها به صورت الکترونیک انجام می‌شود.
۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید