اخبار

بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه بطور مستمر رصد می‌شوند

بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه بطور مستمر رصد می‌شوند


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه بطور مستمر رصد می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه تعداد بیمار خاص و صعب العلاج استان که در سامانه دانشگاه علوم پزشکی ثبت شده اند ۴ هزار و ۵۰۶ بیمار است افزود : ممکن است برخی از این بیماران به دلایلی هنوز اقدام به ثبت نام در این سامانه نکرده باشند.

دکتر روشنی گفت : بیماران خاص و صعب العلاج برای ثبت نام باید به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند، این بیماران در کرمانشاه بطور مستمر رصد می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه از آغاز واکسیناسیون کرونا تا کنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در استان واکسن دریافت کرده اند خاطر نشان کرد: مشکلی در زمینه واکسیناسیون این بیماران وجود ندارد.
وی استقبال این بیماران را برای انجام واکسیناسیون خوب ارزیابی کرد و افزود: برای تزریق واکسن به این بیماران اطلاع رسانی های لازم در فضای مجازی ، رسانه ها و دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.
دکتر روشنی به انجام واکسیناسیون برای بیماران خاص و صعب العلاج در سایر شهرستان های استان هم اشاره کرد و افزود: فراخوان انجام واکسیناسیون این بیماران هم در سایر شهرستانها ی استان صورت گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم اختصاص تعداد تخت‌های بیشتر برای درمان بیماران کرونایی به انجام اعمال جراحی در بیمارن خاص هم اشاره کردو گفت: بر اساس شیوه نامه های وزارت بهداشت و کمک به سلامت بیماران انجام اعمال غیر ضروری که نیاز به مصرف داروهایی که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و از حساسیت ویژه ای برخوردارند بر اساس زمان سنجی و مناسب بودن شرایط انجام می شود .
دکتر روشنی به وجود ۶۴۲ بیمار دیالیزی و نیازمند پیوند در استان اشاره کرد و گفت جراحی پیوند کلیه یک جراحی است که در سطح فوق تخصصی انجام می شود .
وی با بیان اینکه فرآیند جراحی پیوند کلیه از سال ۱۳۶۸ در استان کرمانشاه کلید خورد و کرمانشاه در زمینه اعمال جراحی پیوند کلیه رکورددار است گفت :از آن زمان تاکنون حدود ۱۸۰۰ جراحی پیوند کلیه در استان کرمانشاه انجام شده است.
دکتر روشنی با اشاره به انجام ۴ عمل پیوند کلیه در سال گذشته گفت : در دو ماهه امسال هم دو مورد پیوند کلیه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا ضروری است گفت: از کلیه بیماران خاص و سرطانی که هنوز واکسینه نشده‌اند می‌خواهیم در اسرع وقت به کلینیک بوستان واقع در روبروی بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه نمایند.
۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید