اخبار

نادیده گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی پیک بعدی بیماری را به همراه دارد

نادیده گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی پیک بعدی بیماری را به همراه دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: سیر بیماری کرونا در استان نزولی است، اما این روند بسیار کند می‌باشد و در صورت نادیده گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی ممکن است با پیک دیگر بیماری مواجه شویم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، دکتر مرادی در ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا با بیان اینکه روند کاهش بیماری کرونا شکننده است، گفت: از مردم می‌خواهیم همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند چرا که عادی انگاری شرایط باعث شیوع ویروس‌های جهش یافته و آغاز موج‌های بعدی خواهد شد.

وی افزود: همچنین اگر در دورهمی‌های تبلیغاتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود به طور قطع با افزایش موارد بیماری مواجه خواهیم شد.

دکتر مرادی خاطرنشان کرد: تعداد مراسم عروسی نیز در هفته‌های اخیر افزایش یافته است و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این مراسمات روند افزایشی بیماری کووید را در پی خواهد داشت.

وی گفت: امیدواریم درخصوص تعطیلات پیش رو در هفته های آینده ، برای جلوگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا در ستاد ملی کرونا تمهیداتی اندیشیده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: ارائه خدمت در مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشکده بهداشت امروز آغاز شده و مرکز تجمیعی خدیجه کبری (س) در شهر کرمانشاه نیز فردا راه اندازی خواهد شد، همچنین جهت ارایه خدمات بهتر به مردم، سایر مراکز تجمیعی نیز باید هر چه سریعتر راه اندازی شوند.

دکتر مرادی افزود: واکسیناسیون کرونا در استان به خوبی در حال انجام است، اما روند ارائه خدمات باید به گونه‌ای باشد که تا حد امکان از ایجاد ازدحام در مراکز جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون باید با دقت و سرعت بیشتری انجام شود و در این راستا باید تعداد مراکز را اضافه کنیم و شیفت‌های کاری در این مراکز در دو نوبت صبح و عصر برقرار باشد.

۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید