اخبار

راه اندازی سامانه خودمراقبتی در حوزه سلامت روان

راه اندازی سامانه خودمراقبتی در حوزه سلامت روان

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی سامانه خودمراقبتی در حوزه سلامت روان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مازیار طهماسبی با اشاره به اینکه سامانه خودمراقبتی در حوزه سلامت روان به آدرس اینترنتی salamat.gov.ir راه اندازی شده است گفت: سامانه خود مراقبتی در حوزه سلامت روان برای استفاده جمعیت عمومی راه اندازی شده است و همه می‌توانند بدون ذکر مشخصات هویتی، با مراجعه به این پایگاه از خدمات آنلاین این سامانه استفاده کنند.
مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مردم استان ما نیز همانند سایر نقاط کشور با آسیب‌های روانی ناشی از ویروس کرونا و حوادثی همچون زلزله و آسیب‌های روحی مانند استرس ، اضطراب و افسردگی مواجه بوده اند.
وی افزود: افراد می توانند با مراجعه به این سامانه و انتخاب گزینه خودارزیابی روانشناختی در سمت چپ و پایین صفحه، به سوالات دهگانه غربالگری در حوزه سلامت روان پاسخ دهند و از سامانه ، بازخورد دریافت نمایند.
دکتر مازیار طهماسبی گفت: در بخش‌های بعدی، محتوای آموزشی خودمراقبتی در حوزه سلامت روان و فهرست مراکز خدمات جامع سلامت نیز گنجانده شده است.

دکتر طهماسبی گفت: افراد می توانند ضمن مطالعه محتوای آموزشی در صورت نیاز با استفاده از سامانه ، به جستجوی مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت خود پرداخته و برای دریافت خدمات سلامت روان از پزشکان و کارشناسان سلامت روان کمک بگیرند.

۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید